1

بررسی تولید برق در جوزجان

  • کد خبر : 133630
  • 27 خرداد 1403 - 13:28
بررسی تولید برق در جوزجان
در جلسه نوبتی کمیسیون اقتصادی که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا برگزار شده بود در مورد ساخت بند دوم سروبی و تولید ۳۰۰ مگاوات برق گازی در جوزجان بحث و گفت‌وگو شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگاران جوان، در جلسه نوبتی کمیسیون اقتصادی که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا برگزار شده بود در مورد ساخت بند دوم سروبی و تولید ۳۰۰ مگاوات برق گازی در جوزجان بحث و گفت‌وگو شده است.

در این جلسه به وزارت انرژی و آب وظیفه سپرده شده تا با در نظرداشت نظریات این کمیسیون در مورد ساخت بند دوم سروبی با شرکت‌های مختلف بحث تکنیکی انجام دهد و گزارش آن را به کمیسیون اقتصادی ارائه نماید.

از سوی هم در این نشست به وزارت مذکور هدایت داده شده تا در هماهنگی با وزارت معادن و پترولیم در مورد تولید ۳۰۰ میگاوات برق گازی در ولایت جوزجان با شرکت ارائه کننده طرح بحث کرده و گزارش آنرا نیز به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

بحث‌ها در مورد تولید برق در کشور در حالی صورت می‌گیرد، که حدود ۷۵ درصد برق مورد نیاز افغانستان از کشورهای همسایه تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.