7

بررسی خطوط انتقال شبکه فاضلاب خراسان شمالی از طریق ویدئومتری

  • کد خبر : 18089
  • 28 بهمن 1398 - 9:20
بررسی خطوط انتقال شبکه فاضلاب خراسان شمالی از طریق ویدئومتری

مدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آبفای خراسان شمالی گفت: خطوط انتقال شبکه فاضلاب با قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر برای اولین بار در استان از طریق ویدئومتری بررسی شد.   بیشتر بخوانید تعرفه آب در روستاها پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب تغییر نمی‌کند استفاده بهینه از آب در بخش شرب و کشاورزی اولویت خراسان رضوی است […]

مدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آبفای خراسان شمالی گفت: خطوط انتقال شبکه فاضلاب با قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر برای اولین بار در استان از طریق ویدئومتری بررسی شد.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید زهرائی” در این رابطه افزود: شبکه‌های فاضلاب توسط دوربین‌های مدار بسته (ویدئومتری) بازرسی می‌شوند تا مواردی همچون خوردگی، گرفتگی لوله، نشست لوله و سایر عوارض احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و گزارش‌های خروجی منجر به اصلاح و بازرسی شبکه فاضلاب می‌شود.
زهرائی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلاب در ۲ شهر بجنورد و اسفراین از سال ۷۸ خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد فاضلاب، ویدئومتری خطوط انتقال بالای ۱۰۰۰ میلی‌متر امکان‌پذیر نبوده و در صورت ضرورت از ظرفیت پیمانکاران خارج از استان که با ساخت ربات قایقی توسط همکاران و متخصصان این شرکت امکان ویدئومتری در خطوط سایز بالا در استان استفاده می‌شده است.
وی ادامه داد: کارگروه تخصصی فاضلاب شامل پرسنل بهره‌برداری و ناظران امور ستاد از یک سال گذشته کار ساخت دستگاه ویدئومتری را آغاز و امسال موفق به ساخت دستگاه ویدئومتری قایقی شدند.
گفتنی است، این کارگروه همچنین در خصوص ساخت دستگاه‌هایی نظیر برش انشعابات فرو رفته و ریشه نفوذ کرده به شبکه‌های فاضلاب و رفع آنها بدون نیاز به عملیات حفاری اقدام نموده که در بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های فاضلاب بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=18089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.