2

برق به ۴۳۰ روستا رسید

  • کد خبر : 123438
  • 05 اسفند 1402 - 11:21
برق به ۴۳۰ روستا رسید
طی دولت سیزدهم، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۰ روستا، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷ روستا و در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳ روستا (در مجموع ۴۳۰ روستای جدید) از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، طی دولت سیزدهم، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۰ روستا، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷ روستا و در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳ روستا (در مجموع ۴۳۰ روستای جدید) از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

تعداد روستاهای برق‌دار شده تا دهه فجر سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۸ هزار و ۷۶۹ روستا بوده که ۸۳ روستا از این تعداد در سال جاری برق‌دار شده است. با توجه به فرسودگی شبکه‌های برق در روستاها و فرمایش مقام معظم رهبری برای توجه به فرسودگی تاسیسات، هر ساله بیش از ۸۵ درصد اعتبارات برق روستایی به بهسازی شبکه برق روستاها اختصاص می‌یابد؛ به طوری که در سه سال گذشته شبکه برق تعداد ۱۵ هزار و ۵۶۱ روستا بهسازی شده و در قالب آن ضمن رفع فرسودگی‌های تاسیسات برق در روستاها، پایه‌های برق از معابر جابه‌جا شده، روشنایی جدید در معابر روستاها نصب و ولتاژ شبکه‌های برق روستایی تقویت شده است.

در حال حاضر ٩٩.٨ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردارند و این میزان در مقایسه با متوسط جهانی (٨٢ درصد) از رشد بالاتری برخوردار است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123438

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.