5

برق رایگان، پاداش همراهی کشاورزان کردستانی در زمان اوج مصرف

  • کد خبر : 79346
  • 25 خرداد 1401 - 14:45
برق رایگان، پاداش همراهی کشاورزان کردستانی در زمان اوج مصرف
"هیوا لهونیان" اظهار داشت: محدود بودن منابع انرژی از یک سو و افزایش روز افزون تقاضای انرژی از سوی دیگر سبب افزایش اهمیت مدیریت مصرف انرژی در برنامه‌های خرد و کلان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی در استان مربوط به مشترکان بخش کشاورزی است، گفت: این مشترکان می‌توانند در صورت رعایت برنامه‌های پاسخگویی بار در پیک ۱۴۰۱، کل فصل تابستان از برق رایگان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” اظهار داشت: محدود بودن منابع انرژی از یک سو و افزایش روز افزون تقاضای انرژی از سوی دیگر سبب افزایش اهمیت مدیریت مصرف انرژی در برنامه‌های خرد و کلان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی به ترتیب بیشترین مصرف را در پیک تابستان دارند، افزود: در بخش کشاورزی، برق به عنوان یکی از زیرساخت‌ها جهت تولید محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، بنابر این تامین به موقع، مطمئن و ارزان انرژی برق مورد نیاز این بخش تاثیر به سزایی در افزیش تولیدات و تسریع در نرخ رشد اقتصادی این بخش دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه بخش عمده برق مصرفی در بخش کشاورزی از طریق پمپاژهای چاه آب است، افزود: در همین راستا شرکت توانیر، در اطلاعیه اعلام کرده که به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره‌مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

وی در خصوص نحوه بهره‌مندی مشترکان بخش کشاورزی از برق رایگان، بیان کرد: در صورتی‌ که کشاورزان به مدت ۵ ساعت (از ساعت ۱۱ تا ۱۸) از برق چاه‌های کشاورزی استفاده نکنند و زمان آبیاری را به ساعات دیگر موکول کنند، از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز بهره‌مند می‌شوند.

 

نیروگاهیان

لهونیان افزود: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی در استان مربوط به مشترکان بخش کشاورزی است در صورت همکاری مشترکان و رعایت الگوی تعیین شده این بخش با صنعت برق، بیش از ۵۰ مگاوات در مصرف برق در استان کردستان صرفه‌جویی می‌شود و این میزان انرژی صرفه‌جویی شده به بخش‌های خانگی و حساس در استان تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مجموع کل مشترکان بخش کشاورزی استان را ۱۱ هزار و ۸۸۲ مشترک عنوان کرد و افزود: در راستای مدیریت مصرف بار در پیک امسال با ۸ هزار و ۶۰۱ مشترک بخش کشاورزی در سراسر استان تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است.

وی در پایان اظهار داشت: عدم آبیاری در ساعت گرم روز، یکی از اصول علمی کشاورزی محسوب می‌شود چرا که در این ساعت به علت گرمای هوا و تبخیر بسیار آب، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی، باعث آسیب به گیاهان نیز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79346
  • نویسنده : شیدا علیمرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.