1

برق رسانی به روستاها، محور توسعه عدالت اجتماعی

  • کد خبر : 96021
  • 12 بهمن 1401 - 18:41
برق رسانی به روستاها، محور توسعه عدالت اجتماعی
"فرهاد شبيهي" با بيان اينكه جامعه روستايي از متعهدترين، زحمتكش‌ترين و محروم‌ترين اقشار جامعه بوده و سهم اصلي در توليد محصولات كشاورزي و دامي كشور را برعهده دارند، گفت: حفظ و حراست از اين ذخاير انساني ارزشمند، وظيفه همگان به‌ویژه قانون گذاران و مجريان است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق کم برخوردار و حمایت از طبقات محروم جامعه ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می‌کند، گفت: برق به عنوان نخستین خدمت زیربنایی در روستاها توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فرهاد شبیهی” با بیان اینکه جامعه روستایی از متعهدترین، زحمتکش‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه بوده و سهم اصلی در تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور را برعهده دارند، گفت: حفظ و حراست از این ذخایر انسانی ارزشمند، وظیفه همگان به‌ویژه قانون گذاران و مجریان است.
وی افزود: وزارت نیرو در راستای ارتقای سطح رفاه اجتماعی و برخورداری قشر محروم و تلاشگر روستایی، نسبت به برق رسانی به روستاها و خانوارهای عشایری کوشش وافر داشته و در همین راستا برق رسانی به تعداد ۲۵۰ روستا و ۱۰ هزار خانوار عشایری را به طور سالانه در دستور کار دارد.
شبیهی افزایش جمعیت و تعداد خانوارهای روستایی، مهاجرت معکوس، همکاری و هماهنگی سازمان‌های ارائه کننده خدمات را از جمله عوامل توسعه و افزایش روستاها در کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود هزار روستای فاقد برق زیر ۱۰ خانوار جمعیت در کشور شناسایی شده که در صورت کسب مجوزهای لازم در برنامه برق‌رسانی سالانه شرکت توانیر قرار خواهند گرفت.

 

 

نیروگاهیان

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اکثر روستاهای فاقد برق باقیمانده در مناطق بسیار دور افتاده و یا سخت گذر قرار دارند، افزود: برخی از این مناطق دارای پراکندگی بسیار و یا فاقد جاده دسترسی هستند که این امر ضمن بالا بردن هزینه‌ها، عملیات اجرایی را با دشواری‌هایی روبه رو می‌کند.
وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر برای برق رسانی به برخی از این مناطق به همت همکاران پر تلاش صنعت برق راساً نسبت به احداث جاده اقدام و در برخی از موارد جهت انتقال تجهیزات از بالگرد استفاده شده است.
شبیهی گفت: در برخی از مناطق دره‌ای و کوهستانی، همکاران سنگنورد با تجهیزات خاص اقدام به احداث و عبور شبکه برق روی دیواره‌های سنگی کردند که این تلاش ستودنی است.
مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر ضمن تقدیر از حمایت‌های مسئولان در وضع قوانین مرتبط افزود: ارائه خدمات به روستائیان عزیز یک کار مستمر و در قالب یک برنامه منسجم بوده و تامین و تخصیص به موقع اعتبارات موجب تسهیل و تسریع در بهبود زیرساخت‌های اقتصادی در روستا و تحقق اهداف توسعه متوازن خصوصاً توسعه عدالت اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96021
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.