1

برق نیروگاه ها قدرت گرفت

  • کد خبر : 24949
  • 27 اردیبهشت 1399 - 11:21
برق نیروگاه ها قدرت گرفت
امروز مشخص شد که پس از حدود 4 سال، وزارت نیرو با افزایش نرخ نیروگاه های برق موافقت کرده است و از این پس، نیروگاه ها برق خود را به نرخ 600 ريال در هر کیلووات ساعت به فروش خواهند رساند.

شرکت های تولیدکننده نیروی برق سال ها است که نتوانستند نرخ های خود را افزایش دهند اما؛ پس از ۴ سال وزارت نیرو به این شرکت ها نیز مجوز افزایش نرخ داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، نیروگاه های تولید برق سال ها است که به دنبال افزایش نرخ فروش هستند اما؛ در این سال ها با مخالفت نهادهای دولتی مواجه شدند و اجازه افزایش نرخ را نداشتند. آخرین بار در سال ۹۵ نرخ فروش برق نیروگاه ها افزایش یافت و در طی ۵ سال اخیر با وجود افزایش چند برابری هزینه ها، با وجود این که بسیاری از صنایع بارها نرخ های خود را بالا بردند اما؛ به نیروگاه های برق مجوز داده نشد.

بر اساس این گزارش، امروز مشخص شد که پس از حدود ۴ سال، وزارت نیرو با افزایش نرخ نیروگاه های برق موافقت کرده است و از این پس، نیروگاه ها برق خود را به نرخ ۶۰۰ ریال در هر کیلووات ساعت به فروش خواهند رساند.

نیروگاهیان

شایان ذکر است که نرخ فروش هر کیلووات ساعت آمادگی همچنان ۱۸۵ ریال است و تغییری نسبت به گذشته نشان نمی دهد.

چهار نیروگاه در بازار سرمایه حضور دارند که یکی از این شرکت ها پیش از این نرخ پایین‌تری نسبت به بقیه داشت.

«بزاگرس»، «بکهنوج» و «بجهرم» انرژی برق خود را پیش از این با نرخ ۴۱۶ ریال به فروش می رساندند اما؛ «وهور» نرخ پایین‌تری داشت و ۴۰۰ ریال هر کیلووات ساعت برق آن قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24949

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.