7

برق ۴۵ مشترک دولتی پرمصرف در هرمزگان قطع شد

  • کد خبر : 5509
  • 28 خرداد 1398 - 20:40
برق ۴۵ مشترک دولتی پرمصرف در هرمزگان قطع شد

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان گفت: براساس پایش لحظه‌ای، برق ۴۵ مشترک دولتی که مصرف‌شان به وضعیت قرمز رسیده بود، قطع شده و برای ۳۱ مشترک نیز اخطاریه صادر شده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد ذاکری” با بیان اینکه صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق، موجب کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های مشترکان در هرمزگان می‌شود، […]

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان گفت: براساس پایش لحظه‌ای، برق ۴۵ مشترک دولتی که مصرف‌شان به وضعیت قرمز رسیده بود، قطع شده و برای ۳۱ مشترک نیز اخطاریه صادر شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد ذاکری” با بیان اینکه صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق، موجب کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های مشترکان در هرمزگان می‌شود، گفت: الگوی مصرف مشترکان خانگی ماهانه سه هزار کیلووات ساعت تعیین شده است که درصورت مصرف بیشتر، بهای برق آنان ۱۶درصد، بیش از تعرفه اعلام شده محاسبه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش ۱۶ درصدی بهای برق مشترکان پرمصرف، دریافت یارانه کمتر از دولت در بهای برق مصرفی است، تصریح کرد: افزایش مصرف جهشی ۲۰۰ مگاواتی برق در دو هفته گذشته موجب وارد شدن آسیب به تاسیسات و برخی وسایل خانگی شده است.
مدیرعامل توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه امسال مصرف برق چهار درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است، اظهار کرد: عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات به معنی شرایط بحرانی و خاموشی‌های احتمالی از پیامدهای آن است.
ذاکری با بیان اینکه اکنون با حفظ پایداری شبکه و مدیریت مصرف هیچ مورد خاموشی به لحاظ کمبود برق وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به سراسری بودن شبکه برق کشور، افزایش موج گرما در مناطق مرکزی، بار بیشتری را بر شبکه تحمیل کرده که نیازمند نهضت ملی در مدیریت مصرف است.
وی با اشاره به اینکه براساس پایش لحظه‌ای برق، ۴۵ مشترک که بیشتر آنها اداره‌های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آنها قطع شده است، عنوان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ مشترک پر مصرف در استان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف برق استان با رسیدن به ۲ هزار و ۱۶۰ مگاوات، به اوج مصرف شهریور پارسال رسیده است، خاطرنشان کرد: میزان ظرفیت تولید برق استان ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است و در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود.
مدیرعامل توزیع برق هرمزگان به مشترکان خانگی توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف برق (ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷) از وسایل پر مصرف استفاده نکنند.
وی همچنین تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان روی وسایل سرمایشی و سرویس آنها را از دیگر راهکار‌های صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5509

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.