3

برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 124384
  • 15 اسفند 1402 - 12:26
برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره ارزش، بومی‌سازی و خودکفایی کاتالیست‌ها، کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم ارزش بالایی برای سازندگان و تولیدکنندگان داخلی قائل شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره ارزش، بومی‌سازی و خودکفایی کاتالیست‌ها، کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم ارزش بالایی برای سازندگان و تولیدکنندگان داخلی قائل شده است.

هم‌اکنون به نقطه ۹۷ درصدی بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی از نظر تناژ و ارزش رسیده‌ایم، کار در این مسیر از سال‌های گذشته آغاز شده، اما حمایت و ارزش‌گذاری دولت سیزدهم در این زمینه بسیار بالا بوده است.

امروز در پله ۸۵ درصدی بومی‌سازی کالا و تجهیزات صنعت پتروشیمی قرار داریم، از پارسال برنامه پنج‌ساله داخلی‌سازی همه کالا و تجهیزات این صنعت آغاز شد و چهار سال دیگر تا پایان این مسیر باقی مانده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی انجام شده و ۱.۳میلیون تن از محصولات که مستقیم صادر می‌شد، به داخل عرضه و سبب رونق واحدهای داخلی شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124384

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.