7

برگزاری سمینار آموزشی حوزه آب و فاضلاب با همکاری مرکز خاورمیانه‌ای ژاپن/ اراده صنعت آب و برق ایران برای گسترش دیپلماسی آموزشی

  • کد خبر : 88022
  • 27 مهر 1401 - 0:12
برگزاری سمینار آموزشی حوزه آب و فاضلاب با همکاری مرکز خاورمیانه‌ای ژاپن/ اراده صنعت آب و برق ایران برای گسترش دیپلماسی آموزشی
این کارگاه تخصصی که از 25 مهرماه آغاز شده و تا 27 مهر ادامه دارد، با حضور سفیر کبیر ژاپن در ایران، مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل، مدیرعامل و مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است.

سمینار آموزشی حوزه آب و فاضلاب با همکاری مرکز خاورمیانه‌ای ژاپن  JCCME به مدت سه روز در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این کارگاه تخصصی که از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۲۷ مهر ادامه دارد، با حضور سفیر کبیر ژاپن در ایران، مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل، مدیرعامل و مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است.
در این سمینار آموزشی مشترک میان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه که با هماهنگی امور بین‌الملل وزارت نیرو صورت گرفت، کارگاه کاهش میزان آب بدون درآمد و شبکه توزیع آب کارآمد، روش‌های نشت‌یابی، بازچرخانی پساب تصفیه‌شده و آب خاکستری و نشست مدیران دفاتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد برگزار می‌شود.
در همین رابطه «محمدعلی فرحناکیان»، با اشاره به پیگیری دیپلماسی آموزشی با کشور ژاپن از طریق دو آژانس ژاپنی، گفت: ایران همواره به دنبال عملیاتی کردن دیپلماسی آموزشی بوده که آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن – جایکا که زیرمجموعه وزارت خارجه ژاپن و دیگری مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه (JCCME) که زیر مجموعه وزارت صنعت و فناوری ژاپن است.
وی اضافه کرد: حدود ۱۰ سال پیش این همکاری آموزشی با ابتکارات ژاپن در مورد نوعی از تاب آوری شبکه آبرسانی ژاپن در برابر زلزله آغاز شد و تاکنون دوره‌های بسیار خوبی در این حوزه برگزار شده است.

 

 

نیروگاهیان

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: دوره‌ها به صورت حضوری در قالب اعزام نفرات ذی‌ربط وزارت نیرو به ژاپن و یا در قالب اعزام مدرس از طرف ژاپن به این وزارتخانه برگزار شدهکه نوع اول، دوره آموزشی و نوع دوم، سمینار آموزشی نامیده می‌شود.
وی افزود: با شیوع کرونا این همکاری و فعالیت‌ها به صورت مجازی شده و در حال حاضر پس از پایان همه گیری کرونا، دوره‌ها مجددا به صورت حضوری‌ برگزار می‌شود. غیر از دوره‌ها، با پیگیری مجدانه مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو، حوزه همکاری از حوزه آب و فاضلاب به مدیریت منابع آب، تولید، انتقال، توزیع برق و انرژی‌های تجدیدپذیر گسترش یافته و بعد از همه گیری کرونا اولین دوره حضوری در قالب سمینار آموزشی در روز‌های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری در حوزه آب و فاضلاب در حال برگزاری است.
فرحناکیان در پایان تاکید کرد: خوشبختانه اراده طرفین بر گسترش همکاری‌ها تمرکز یافته که پیامد این امر، برگزاری چند سمینار و دوره آموزشی با اعزام نفرات به ژاپن است.
“علی سیدزاده” مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت آبفای کشور نیز درباره این سمینار گفت: حدود ۳۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان حوزه بهره برداری از شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور به مدت سه روز در کارگاه‌های تخصصی این همایش با محورهای «کاهش آب بدون درآمد و شبکه توزیع آب کار آمد»، «مدیریت دارایی»، «روش‌های نشت‌یابی» و «آب خاکستری و استفاده مجدد آب» شرکت می‌کنند.
وی اظهار کرد: روز گذشته اولین کارگاه این همایش درباره «کاهش آب بدون درآمد و نشت یابی» برگزار شد. کارگاه امروز، سه‌شنبه در خصوص «مدیریت دارایی» است و همچنین کارگاه روز چهارشنبه درباره «آب خاکستری و بازچرخانی پساب» خواهد بود.
سیدزاده خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها اساتید و تعدادی از شرکت‌های مشاور ژاپنی حضور دارند و هدف این است که تجربه و تخصص کشور ژاپن در راستای ارتقای سطح دانش به کارشناسان و مدیران ایرانی انتقال یابد و ما بتوانیم از این روش‌های نوین در زمینه رشد و گسترش فعالیت‌هایمان استفاده کنیم و شاهد ارتقای صنعت آب و فاضلاب کشور باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=88022
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.