4

بزرگترین مرزعه بادی کشور در هفته دولت افتتاح می‌شود/ ایجاد ظرفیت تولید هزار مگاوات برق در سیستان

  • کد خبر : 29241
  • 30 تیر 1399 - 9:38
بزرگترین مرزعه بادی کشور در هفته دولت افتتاح می‌شود/ ایجاد ظرفیت تولید هزار مگاوات برق در سیستان
پرنده مطلق بیان کرد:بر اساس پایش اطلاعات بادسنج های منصوبه در منطقه میل نادر توربین های احداث شده در منطقه توانایی تولید با بالاترین بازدهی را دارد و امید است در بازه زمانی کوتاه جزو مزرعه های بادی با بیشترین واحد نصب شده در کشور باشد.

علیرضا پرنده مطلق گفت: بزرگترین مزرعه بادی کشور در هفته دولت همزمان با راه‌اندازی توربین‌های بادی، افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  راه دانا؛ علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان  بیان کرد: خط ۴۰۰ کیلو ولت مزرعه بادی میل نادر در منطقه سیستان به شبکه سراسری در حال احداث است.

وی ادامه داد: این خط، انتقال انرژی تولیدی توربین های بادی را به شبکه سراسری در آینده انجام خواهد داد و تا سقف حدود هزار مگاوات ظرفیت دارد.

به گفته این مقام مسئول، این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد و پیشرفت آن بیش از ۸۵ درصد رسیده است و در هفته دولت همزمان با راه اندازی توربین های بادی، این خط هم در مدار قرار می‌گیرد.

نیروگاهیان

مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در انتهای این خط پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت میل نادر قرار دارد که پست ۴۰۰ کیلو ولت با هزینه ای بالغ بر هزار و هشتصد میلیارد ریال در آینده نزدیک و با افزایش سرمایه گذاری در منطقه و ارتقا تعداد واحدهای نصب شده احداث می شود.

پرنده مطلق تصریح کرد: پست موقت در محل میل نادر در حال احداث است، ولی در آینده با گسترش و توسعه توربین‌های بادی باید پست ۴۰۰ کیلوولت اصلی در برنامه کاری قرار گیرد که امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های متعددی را در منطقه میل نادر داشته باشیم و بتوانیم از انرژی تولیدی توربین های بادی در این منطقه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس پایش اطلاعات بادسنج های منصوبه در منطقه میل نادر توربین های احداث شده در منطقه توانایی تولید با بالاترین بازدهی را دارد و امید است در بازه زمانی کوتاه جزو مزرعه های بادی با بیشترین واحد نصب شده در کشور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29241

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.