4

بغداد به دنبال تامین گاز طبیعی از اقلیم کردستان است

  • کد خبر : 25059
  • 28 اردیبهشت 1399 - 9:18
بغداد به دنبال تامین گاز طبیعی از اقلیم کردستان است
لوای الخطیب وزیر سابق برق عراق که در کنفرانس آنلاین این موسسه شرکت کرده، گفته است دولت قبلی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی به دنبال رسیدن به توافق با اقلیم کردستان عراق برای تامین بخشی از گاز طبیعی مورد نیاز کشور از طریق میدان گازی خورمور بوده است.

لوای الخطیب می گوید دولت مرکزی عراق به دنبال توافق با اقلیم کردستان بر سر تامین گاز طبیعی از میدان خورمور است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش کردپرس به نقل از سایت موسسه AGSIW، لوای الخطیب وزیر سابق برق عراق که در کنفرانس آنلاین این موسسه شرکت کرده، گفته است دولت قبلی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی به دنبال رسیدن به توافق با اقلیم کردستان عراق برای تامین بخشی از گاز طبیعی مورد نیاز کشور از طریق میدان گازی خورمور بوده است.

نیروگاهیان

وزیر سابق برق عراق در ادامه گفته است اقلیم کردستان عراق مازاد تولید گاز طبیعی دارد و دولت مرکزی عراق قصد دارد بخشی از گاز طبیعی مورد نیاز خود را از طریق گاز طبیعی استحصال شده در میدان گازی تحت کنترل اقلیم کردستان تامین کند. الخطیب تاکید کرده که این مسئله به دلیل اختلافات میان اربیل و بغداد بر سر نفت و بودجه تحت تاثیر قرار گرفته و به مسئله ای پیچیده تبدیل شده است.

با این حال، وی یادآوری کرده است حتی در صورت حصول توافق بر سر تامین گاز طبیعی از اقلیم کردستان، احداث خط لوله و تاسیسات مورد نیاز بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان می برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25059

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.