2

بلاروس در تابستان نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 21860
  • 28 فروردین 1399 - 11:10
بلاروس در تابستان نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی می‌کند

مقامات بلاروس اعلام کردند که فعالیت نیروگاه برق هسته ای جدید این کشور در تابستان آینده آغاز می شود و تولید برق در آن نیز از فصل پاییز آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، مقامات مینسک اعلام کردند، یک نیروگاه برق هسته […]

مقامات بلاروس اعلام کردند که فعالیت نیروگاه برق هسته ای جدید این کشور در تابستان آینده آغاز می شود و تولید برق در آن نیز از فصل پاییز آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، مقامات مینسک اعلام کردند، یک نیروگاه برق هسته ای جدید که ساخت آن در غرب بلاروس به اتمام رسیده است در تابستان سال جاری راه اندازی می شود و در فصل پاییز نیز تولید برق خود را آغاز می کند.

وزیر انرژی بلاروس در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی داخلی این خبر را اعلام و تصریح کرد: آن طور که ما برنامه ریزی کرده ایl، راه اندازی نیروگاه از لحاظ فنی در ماه ژوئیه خواهد بود و تولید برق هم در سپتامبر یا اکتبر است.

نیروگاه جدید بلاروس در نزدیکی مرز این کشور با لیتوانی قرار دارد و فاصله آن با پایتخت این کشور تنها ۴۰ کیلومتر است. به همین دلیل، پیشتر وزیر انرژی لیتوانی این نیروگاه را یک تهدید امنیتی خوانده بود.

نیروگاهیان

برنامه های بلاروس برای ساخت نیروگاه در غرب این کشور اولین بار در سال ۲۰۰۸ پس از آنکه مینسک یک وام ۱۰ میلیارد دلاری از مسکو برای این پروژه دریافت کرد، منتشرشد و ساخت آن نیز توسط یک شرکت وابسته به روس اتم انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21860

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.