2

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه نکا سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود/ افزایش ۴۸۴ مگاواتی ظرفیت نیروگاه طی دو سال آینده

  • کد خبر : 59380
  • 31 شهریور 1400 - 13:51
بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه نکا سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود/ افزایش ۴۸۴ مگاواتی ظرفیت نیروگاه طی دو سال آینده
"محمود صادقی" در جریان بازدید از کارگاه طرح توسعه نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این پروژه سیکل‌ترکیبی به ظرفیت نامی 484 مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی خواهد بود.

مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی گفت: بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در پیک مصرف برق سال ۱۴۰۲ وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌‍‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود صادقی” در جریان بازدید از کارگاه طرح توسعه نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این پروژه سیکل‌ترکیبی به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قرارداد تامین تجهیزات اصلی نیروگاه در حال نهایی شدن است، گفت: بیستم شهریورماه بازگشایی پاکات فنی اسناد مناقصه پیمانکار مشترکات (BOP) انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم پس از بررسی نهایی، حداکثر تا دهم مهرماه تکلیف پیمانکار این بخش مشخص شود.

 

 

نیروگاهیان

مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی ادامه داد: همچنین پس از اتمام عملیات فنس‌کشی و جداسازی محوطه طرح توسعه، پیمانکاران تسطیح و آماده‌سازی محل احداث واحدها و بازسازی ساختمان اداری عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و این بخش نیز از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.
صادقی با بیان اینکه عملیات اجرایی مخزن طرح توسعه با ظرفیت ۳۲ میلیون لیتر به اتمام رسیده است، گفت: اسناد مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز اصلی در حال نهایی‌سازی است و در طرح توسعه از امکانات پست فعلی با اضافه کردن ظرفیت جدید استفاده خواهیم کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تزریق نقدینگی به موقع امیدواریم این پروژه تا پیک بار سال ۱۴۰۲ وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=59380
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌‍‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.