6

بهای برق مشترکان پرمصرف در کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد

  • کد خبر : 25461
  • 01 خرداد 1399 - 11:31
بهای برق مشترکان پرمصرف در کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد
داوود راهزادی روز چهارشنبه اظهار داشت: نرخ برق مصرفی از ابتدای امسال برای تمام مشترکان در استان هفت درصد افزایش داشته که برای مشترکان پر مصرف این عدد تا ۲۳ درصد نیز رشد خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بهای برق، برای مشترکان پر مصرف در استان در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایرنا،داوود راهزادی روز چهارشنبه اظهار داشت: نرخ برق مصرفی از ابتدای امسال برای تمام مشترکان در استان هفت درصد افزایش داشته که برای مشترکان پر مصرف این عدد تا ۲۳ درصد نیز رشد خواهد داشت.

وی افزود: مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش کنند الگوی مصرف را رعایت کنندو چنانجه الگوی مصرف برق را رعایت نکنند، علاوه بر هفت درصد افزایشی امسال، مشمول ۱۶ درصد افزایش بهای دیگر خواهند شد.

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دوره زمانی و محدوده تحت پوشش مناطق گرمسیری و سردسیری یک و ۲ تعرفه ها در این استان، تصریح کرد: دوره زمانی تعرفه گرمسیری یک برای شهرستان های گچساران، باشت و لیکک به مدت هفت ماه از شانزدهم فروردین تا پانزدهم آبان ماه محاسبه می شود.

راهزادی بیان کرد: دوره زمانی تعرفه یک گرمسیری برای برای شهرستان لنده نیز به مدت سه ماه از سوی شرکت توانیر محاسبه شده که از اول تیرماه تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی ابراز داشت: دوره زمانی و محدودیت تحت پوشش مناطق گرمسیری یک برای شهرستان های کهگیلویه و چرام به مدت ۲ ماه و مربوط به ماه های تیر و مرداد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعرفه ۲ گرمسیری مربوط به این شهرستان ها به مدت چهار ماه و شامل ماه های اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر ماه است.

وی عنوان کرد: تعرفه گرمسیری ۲ برای شهرستان لنده نیز به مدت سه ماه و شامل ماه های اریبهشت، خرداد و شهریور ماه خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان بوده که ۶ شهرستان آن در منطقه گرمسیری و ۲ شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.

مصرف برق و استفاده گسترده از وسایل سرمایشی در ماه های گرم سال در این شهرستان ها از پایان اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه شروع و پایان مهرماه هرسال ادامه دارد.

براساس آخرین آمار وزارت نیرو ، مصرف برق در این استان، ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بالاترین میزان مصرف برق در این استان تاکنون مربوط به شهرستان گچساران با مصرف ۱۰۰ مگاوات بوده است.

میزان مصرف برق در شهرستان های بویراحمد و دنا را ۸۱ مگاوات پس از شهرستان گچساران به عنوان پرمصرف ترین شهرستان های این استان در زمان پیک بار امسال تاکنون برشمرد.

افزون بر ۲۶۲ هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آنها در شهرستان های ۶ گانه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25461

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.