5

بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان در استان اردبیل

  • کد خبر : 84626
  • 05 شهریور 1401 - 16:40
بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان در استان اردبیل
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در آئین بهره‌برداری از این طرح گفت: این پروژه با هدف حذف جزیره رسوبی، لایروبی کانال هادی، تثبیت ساحل سمت راست رودخانه ارس و علاج بخشی و پایداری دیواره هادی ساحل چپ اجرا شد.

طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان در شمال استان اردبیل همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در آئین بهره‌برداری از این طرح گفت: این پروژه با هدف حذف جزیره رسوبی، لایروبی کانال هادی، تثبیت ساحل سمت راست رودخانه ارس و علاج بخشی و پایداری دیواره هادی ساحل چپ اجرا شد.

“علی حیدری” تصریح کرد: در نتیجه اجرای این پروژه تاکنون بالغ بر ۵۱۷ هزار مترمکعب لجن برداری شده و بیش از ۸۴۰ متر ساحل بندی انجام گرفته و حجم عملیات سنگی پروژه نیز حدود ۶۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی حفاظت و صیانت از ساحل رودخانه ارس در سمت کشورمان را از نتایج اجرای طرح عنوان کرد و افزود: تلاش برای بهبود تامین جریان آب بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی منطقه و تامین آب شرب شش شهر و ۲۰۰ روستای شمال استان با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر از نتایج اجرای پروژه است.

 

 

نیروگاهیان

وی جلوگیری از بروز سیل در منطقه، تسهیل آبگیری سد و آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی کشورمان را از نتایج دیگر اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح از بهمن ماه سال ۹۹ شروع شد، اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

آئین بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان با حضور استاندار اردبیل، نماینده منطقه مغان در مجلس و جمعی از مدیران استانی و کشوری برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84626
  • نویسنده : بهنام دانشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.