3
در پژوهشگاه نیرو صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی/ آزمایشگاه ارزیابی امنیت سایبری اتوماسیون شبکه توزیع برق افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 111133
  • 08 شهریور 1402 - 1:20
بهره‌برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی/ آزمایشگاه ارزیابی امنیت سایبری اتوماسیون شبکه توزیع برق افتتاح می‌شود
پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق، به منظور پاسخ به نیازهای بهره‌برداران در زمینه الزامات امنیتی و تهدیدات سایبری مرتبط با بخش اتوماسیون توزیع، راه‌اندازی شده است.

فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق پژوهشگاه نیرو، روز چهارشنبه ۸ شهریور با حضور مریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق، به منظور پاسخ به نیازهای بهره‌برداران در زمینه الزامات امنیتی و تهدیدات سایبری مرتبط با بخش اتوماسیون توزیع، راه‌اندازی شده است.

پیاده‌سازی پایلوت آزمایشگاهی اجزای اتوماسیون توزیع، بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری اجزای اتوماسیون توزیع، اجرای سناریوهای تست نفوذ در شرایط مشابه شرایط واقعی و بررسی تاثیر ساز وکارهای مقاوم‌سازی (کنترل‌های امنیتی) بر روی ارتقاء امنیت با حفظ شاخص‌های عملکردی از جمله دستاوردهای پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون شبکه توزیع برق است.

ایجاد، راه‌اندازی و ارائه خدمات در قالب مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی از جمله پروژه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه نیرو است که در سرویس قرار گرفتن آن، موجب بهبود عملکرد و کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداشت ناوگان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

فاز نخست این پروژه در سال ۹۸ راه‌اندازی شد. در این فاز از پروژه، پایش وضعیت در یک نیروگاه دولتی و یک نیروگاه خصوصی در بستر امن عملیاتی شده است. با انجام این فاز بستر استفاده از ظرفیت کلان داده‌ها و فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ارائه خدمات به ناوگان نیروگاه‌های کشور فراهم شده است.

استفاده تجاری از فناوری‌های مورد اشاره و مدیریت بهره‌برداری و نگهداشت ناوگان نیروگاه‌های کشور از جمله عواید راه‌اندازی این مرکز است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111133
  • نویسنده : خدیجه محمدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.