3

بهره‌برداری از واحدهای جدید گازی نیروگاه طرشت تا پایان امسال

  • کد خبر : 102948
  • 23 اردیبهشت 1402 - 22:19
بهره‌برداری از واحدهای جدید گازی نیروگاه طرشت تا پایان امسال
امیرحسین حسن آهی در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره برنامه تعمیراتی این نیروگاه گفت: دو برنامه تعمیرات ۱۰ روز برای واحدهای بخار و ۲۰ روزه برای واحد گازی تدارک‌دیده‌شده بود که برنامه تعمیرات واحدهای بخار به طور کامل انجام شده و برنامه تعمیراتی واحد گازی ۱۸ روزه به پایان رسید.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت تهران گفت: واحدهای جدید گازی این مجموعه تا پایان امسال به بهره‌برداری رسیده و برای پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، امیرحسین حسن آهی در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره برنامه تعمیراتی این نیروگاه گفت: دو برنامه تعمیرات ۱۰ روز برای واحدهای بخار و ۲۰ روزه برای واحد گازی تدارک‌دیده‌شده بود که برنامه تعمیرات واحدهای بخار به طور کامل انجام شده و برنامه تعمیراتی واحد گازی ۱۸ روزه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار تعمیراتی در این نیروگاه انجام شده است، ادامه داد: نیروگاه طرشت یکی از نیروگاه‌های تهران است که از طریق شبکه فوق توزیع برق تولیدی را به شبکه تزریق می‌کند.

حسن آهی افزود: سال ۱۳۳۸ به دلیل فاصله این نیروگاه با تهران نوع سوخت آن مایع از جنس مازوت و گازوئیل بود، اما از سال ۱۳۷۱ نیروگاه مجاز به استفاده از سوخت مایع نیست و فقط گاز استفاده می‌کند.

وی بازدهی نیروگاه طرشت را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: پارسال با هدف افزایش راندمان قراردادی منعقد شد تا دو واحد بخار نیروگاه بازنشسته شده و ۶ واحد گازی جدید با مصرف آب صفر جایگزین شوند.

 

 

نیروگاهیان

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت افزود: این واحدها ۵۸.۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه خواهند کرد و بازدهی نیروگاه توسط ۶ مولد پایه گاز سوز به ۴۹ درصد خواهد رسید.

حسن آهی درباره میزان مصرف آب در نیروگاه طرشت ادامه داد: پارسال میزان مصرف آب در لاین آبفا به صفر رسید.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت خاطرنشان کرد: نیروگاه برای تابستان امسال آماده کمک به شبکه برق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=102948
  • نویسنده : صبا اکبری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.