4

بهره‌برداری از واحد نخست طرح نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی

  • کد خبر : 84828
  • 07 شهریور 1401 - 11:47
بهره‌برداری از واحد نخست طرح نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی
عملکرد نیروگاه بعثت پارس جنوبی با ساخت بخش سیکل ترکیبی از حدود ۳۰ درصد به حدود ۵۳ درصد خواهد رسید.

واحد نخست طرح نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با حضور جواد اوجی وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، وزیر نفت در  این آیین با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: بخش سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی ضمن تامین نیاز برق فاز‌های پارس جنوبی، بخشی از تولید برق آن برای کمک به شبکه و استفاده مردم استان استفاده خواهد شد.

وی از حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس برای ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه برق تشکر و قدردانی کرد.

مجری طرح نیروگاه و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس گفت: بخش سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات برق دارای سه بلوک هر کدام به ظرفیت بیش از ۱۶۰ مگاوات است که واحد اول آن امروز به بهره‌برداری رسید.

اکبر دادستانی افزود: این نیروگاه سیکل ترکیبی در بخش توسعه نیروگاه متمرکز پارس جنوبی که در سال ۱۳۹۰ به ظرفیت هزار مگاوات اجرا شده بود توسعه پیدا کرده است.

 

 

نیروگاهیان

به گفته وی، در کنار راه‌اندازی این نیروگاه، تاسیسات مشترک و واحد آب‌شیرین‌کن آن به ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در روز نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل بهره‌بردار نهایی خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس گفت: این نیروگاه برق پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و ۲ و تاسیسات میعانات گازی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را تامین می‌کند.

وی می‌گوید: بخش سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با اعتبار ۴۵۰ میلیون یورو و در مدت ۳۶ ماه ساخته شده است و با اجرای آن، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت پایدار فراهم می‌شود.

عملکرد نیروگاه بعثت پارس جنوبی با ساخت بخش سیکل ترکیبی از حدود ۳۰ درصد به حدود ۵۳ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84828
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.