3
با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور؛

بهره‌برداری از ۱۷۶ میلیارد ریال پروژه‌ آبرسانی روستایی در شهرستان مشهد آغاز شد

  • کد خبر : 97385
  • 01 اسفند 1401 - 1:29
بهره‌برداری از ۱۷۶ میلیارد ریال پروژه‌ آبرسانی روستایی در شهرستان مشهد آغاز شد
"حسین اسماعیلیان" در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی بخش احمدآباد شهرستان مشهد، بیان کرد: در راستای رفع مشکل تأمین آب شرب برخی از روستاهای این بخش، ۹ کیلومتر خط انتقال همراه با ۶ باب مخزن ذخیره به ظرفیت 750 مترمکعب اجرا شد.

با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور چند پروژه آبرسانی بخش احمدآباد شهرستان مشهد، با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اسماعیلیان” در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی بخش احمدآباد شهرستان مشهد، بیان کرد: در راستای رفع مشکل تأمین آب شرب برخی از روستاهای این بخش، ۹ کیلومتر خط انتقال همراه با ۶ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب اجرا شد.

وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی روستاهای ابرش و درخت سپیدار به طول ۸ کیلومتر با تعداد ۳ باب مخزن و حجم ۳۵۰ مترمکعب با یک باب ایستگاه پمپاژ به اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال وارد فاز بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۳۰۰ روستا تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد شده که برخی از آنها مشکل آب شرب داشته و این شرکت درصدد است با تامین اعتبار لازم مشکلات آبرسانی را رفع یا به حداقل برساند.

 

 

نیروگاهیان

*جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

“مجید آقازاده”، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی با همت دولت سیزدهم آغاز شده است، گفت: دولت در زمینه محرومیت‌زدایی از ۱۰ هزار روستای کشور، اقداماتی را در دست اجرا قرار داده است.

وی اظهار داشت: برای محرومیت‌زدایی از روستاها که ۴.۶ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب برای انتقال حدود ۱۱ هزار متر در ثانیه آب صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین احداث ۸۰۰ هزار متر مکعب مخزن و ۱۰۰۰ باب ایستگاه پمپاژ به آن افزوده خواهد شد که ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید کرده و همه ما باید برای اجرای این فرمان پیش‌قدم باشیم، افزود: جهاد تبیین یعنی حق شهدای گرانقدر بر گردن ماست و باید بدانیم که این نظام برای مردم خدمات شایسته‌ای انجام داده است.

آقازاده با اشاره به ۱۰ برابر شدن تعداد تصفیه‌خانه‌های آب کشور بعد از انقلاب نسبت به گذشته، عنوان کرد: اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه برای جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور فعال بود اما امروز ۲۸۵ تصفیه‌خانه برای ۲ برابر این جمعیت داریم؛ جمعیت کشور ۲ برابر اما تعداد تصفیه‌خانه‌ها ۱۰ برابر شده است.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب، چهار باب تصفیه‌خانه فاضلاب برای ۱۴۳۰ شهر موجود بود و اکنون این تعداد به ۲۵۷ مورد رسیده است، این مهم در روستاها صفر بود و حالا در ۱۸۰ روستا تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=97385
  • نویسنده : محمدرضا برازنده‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.