3

بهره‌برداری از ۸۶۳ سامانه خورشیدی در استان فارس

  • کد خبر : 87478
  • 19 مهر 1401 - 12:39
بهره‌برداری از ۸۶۳ سامانه خورشیدی در استان فارس
"حمیدرضا کریمی‌فرد" اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش دولتی سامانه‌های خورشیدی تعداد 22 نیروگاه با توان تولیدی 170کیلووات با سرمایه‌گذاری بیش از 6800 میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی تاکنون، ۸۶۳ سامانه خورشیدی با توان تولیدی ۵۶۵۸ کیلووات، توسط بخش خصوصی در این استان نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا کریمی‌فرد” اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش دولتی سامانه‌های خورشیدی تعداد ۲۲ نیروگاه با توان تولیدی ۱۷۰کیلووات با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۸۰۰ میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: جهت بهره‌مندی ۱۹۱ خانوار، برق ۱۵روستای فاقد برق با نصب پنل خورشیدی و توان تولیدی ۱۹۱ کیلووات و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۲۸۰میلیون ریال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: چهار مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۷۰۰ کیلووات در سطح این استان با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ هزار میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متوسط میزان تابش این استان بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

 

 

نیروگاهیان

کریمی‌فرد در خصوص مزایای نصب و راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی گفت: انرژی تولیدی حاصل از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در سال، بیش از ۱۴ مگاوات ساعت است که این میزان انرژی باعث جلوگیری از انتشار ۹۲۱۴ تن، دی‌اکسیدکربن در سال می‌شود.

وی بیان کرد: مشترکان کشاورزی که مشمول طرح مدیریت مصرف برق ۵ ساعت همکاری کاهش پیک‌بار در فصل تابستان هستند با احداث نیروگاه خورشیدی (محدود به ۲ برابر ظرفیت انشعاب) از طرح مذکور معاف شده و همچنین به واسطه فروش برق تولیدی خود به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک از درآمدی پایدار و مطمئن با عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا جهت نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس جهت ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق را از جمله شرایط، جهت نصب سامانه خورشیدی در استان فارس دانست و تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=87478
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.