3

بهره‌مندی بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب پایدار با اجرای طرح جهاد آبرسانی

  • کد خبر : 78710
  • 16 خرداد 1401 - 23:35
بهره‌مندی بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب پایدار با اجرای طرح جهاد آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۶ هزار کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای استان به 95 درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، بیش از ۷۸۰ هزار نفر در ۲۸۸۳ روستای استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  “علیرضا قاسمی” در گفتگو با صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور رفع محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب شرب، جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور به روستاهای فاقد تاسیسات یا دچار تنش آبی استان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه تمامی ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا، از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی آب ۲۸۸۳ روستا با برآورد اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان از اهداف این طرح بزرگ است.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا از محل محرومیت‌زدایی، تعداد ۶۳۲ روستا  از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین آبرسان، طی بازه زمانی ۳۰ ماهه برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۶ هزار کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای استان به ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78710
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.