4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از ۲۲ پروژه آب و فاضلاب در خراسان جنوبی

  • کد خبر : 84413
  • 01 شهریور 1401 - 22:33
بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از ۲۲ پروژه آب و فاضلاب در خراسان جنوبی
"حسین امامی" با اعلام این خبر افزود: این پروژه‌ها با اعتبار 1612 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و  160 هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از ۲۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین امامی” با اعلام این خبر افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۶۱۲ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و  ۱۶۰ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه در مناطق روستایی ۱۱۲روستا به شبکه آب شرب متصل شده‌اند افزود: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رزگ، کم‌چاه، کوشک ‌آباد، گزیک، چشمه موسی، چهکند روشناوند، حمبل، حج‌نج، پایدارسازی آب روستای بجد و مجتمع پسوچ شهرستان بیرجند نیز با جمعیت برخوردار ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: در این راستا ۱۱ مخزن با ظرفیت ۲۱۱۰ مترمکعب، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۶۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است، همچنین در هفته دولت پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند با اجرای ۲۷ کیلومتر خط انتقال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  همچنین از ایجاد ۸ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مرکز استان خبر داد.
امامی از آبرسانی به روستاهای افضل‌آباد و تل‌عارف، نهبندان خبر داد و گفت: در مجموع برای آبرسانی به پروژه‌های مذکور با احداث ۵ باب مخزن با ظرفیت ۴۶۰  مترمکعب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ۳ کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: طبق برنامه پیش‌بینی شده در شهرستان فوق عملیات آبرسانی به روستاهای حسین‌آباد ابله، حسین‌آباد سرکل از مجتمع افضل‌آباد و روستاهای حسنعلی، شیور و حسن‌آباد از مجتمع طارق، با حجم عملیات ساخت یک باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، ۲۳ کیلومتر خط انتقال و ۳ کیلومتر شبکه توزیع تا پایان شهریورماه تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در شهرستان مرزی درمیان نیز این مجموعه موفق به اجرای پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد شده است تا ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۶۰۸ نفر از نعمت آب شرب سالم، بهره‌مند شوند که در این راستا یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، ۱۵ کیومتر خط انتقال و ۳ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است و همچنین در راستای رفع مشکلات کمبود آب مجتمع فخرود، عملیات حفر و تجهیز چاه درمیان عملیاتی شده است، که از مزایای آن ۲۱ روستا با جمعیت ۳۴۲۱ نفر برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به مجتمع کویر شهر طبس با حجم عملیات ۳ باب مخزن با حجم ۱۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۳ کیومتر خط انتقال خواهیم بود که ۳۷۶۹ نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد .
وی همچنین افزود: شاهد آبرسانی به شهرک ولیعصر شهر سربیشه با حجم عملیات ۵۰ مترمکعب مخزن و ۳٫۵ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۱۶۰ نفر و آبرسانی به روستای کلاته محمد لاله  با ۴/۲ کیلومتر شبکه توزیع  با جمعیت ۶۸ نفر نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84413
  • نویسنده : مژگان حمیدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.