3
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بهره‌وری آب کشاورزی در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد/ ابهام مهر محرمانه بر سند الگوی کشت

  • کد خبر : 98526
  • 15 اسفند 1401 - 3:26
بهره‌وری آب کشاورزی در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد/ ابهام مهر محرمانه بر سند الگوی کشت
"فتح‌اله توسلی" با اشاره به رونمایی از سند الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سند الگوی کشت بحث محرمانه‌ای ندارد که بخواهند آن را محرمانه تلقی کرده و منتشر نکنند؛ الگوی کشت موضوعی ملی است و باید همه کارشناسان  صاحبنظران از جزییات آن اطلاع داشته باشند نه اینکه سند را محرمانه نگه دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبنظران و کارشناسان حوزه کشاورزی باید از محتوای الگوی کشت اطلاع داشته باشد، سند الگوی کشت بحث محرمانه‌ای ندارد که از انتشار جزییات آن جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فتح‌اله توسلی” با اشاره به رونمایی از سند الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سند الگوی کشت بحث محرمانه‌ای ندارد که بخواهند آن را محرمانه تلقی کرده و منتشر نکنند؛ الگوی کشت موضوعی ملی است و باید همه کارشناسان صاحبنظران از جزییات آن اطلاع داشته باشند نه اینکه سند را محرمانه نگه دارند.

وی با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و کم‌آبی، اجرای الگوی کشت را ضرورتی برای کشور عنوان کرد و گفت: کمبود آب و تخلیه سفره‌های زیرزمینی در کنار شرایط فعلی بی‌آبی کشور باعث شده است که راهی جز استفاده از روش‌های نوین آبیاری با بهره‌گیری از ظرفیت الگوی کشت باقی نمانده باشد، از جمله این روش‌ها موضوع کشت گلخانه ای و تولید محصولاتی است که آب کم مصرف می‌کنند و لازم است وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

 

نیروگاهیان

این نماینده مجلس با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: موضوع صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری و مدیریت آب به خصوص در بخش کشاورزی ضرورتی است که باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، چون چاره‌ای جز این وجود ندارد که کشور به سمت صرفه‌جویی به خصوص در بخش کشاورزی حرکت کند.

وی افزود: با توجه به بحران کم آبی، در صورت عدم توجه به موضوع صرفه جویی در مصرف آب به خصوص آب کشاورزی، در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98526
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.