7
وزیر نیرو در آئين بهره‌برداري از پروژه‌های صنعت آب و برق 4 استان خبر داد؛ (بخش اول)

بهره‌برداری از ۴۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان‌های خراسان شمالی و کردستان همزمان با آغاز دهه فجر

  • کد خبر : 41684
  • 08 بهمن 1399 - 22:40
بهره‌برداری از ۴۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان‌های خراسان شمالی و کردستان همزمان با آغاز دهه فجر
«رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداري از 23 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 686 میلیارد تومان در استان‌هاي قم، اصفهان، زنجان و سمنان در سي و هشتمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران اظهار داشت: در خراسان شمالي، واحد بخار نيروگاه سيكل تركيبي به ظرفيت 160 مگاوات به بهره‌برداري مي‌رسد.

وزیر نیرو گفت: هفته آینده و در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، افزون بر ۴۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های آب و برق در استان‌های خراسان شمالی و کردستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از ۲۳ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۶۸۶ میلیارد تومان در استان‌های قم، اصفهان، زنجان و سمنان در سی و هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار داشت: در خراسان شمالی، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین اضافه کرد: سد مخزنی «رمش» در نزدکی سنندج و شبکه آبیاری و زهکشی آن به وسعت ۵۶۰ هکتار، آب‌اندازی به شبکه «گاران» به وسعت ۴۶۰۰ هکتار، تصفیه‌خانه آب سقز و آبرسانی به این شهر و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران از مجموعه طرح‌هایی است که در استان مهم مرزی کردستان افتتاح خواهد شد و این حسن تصادفی است که در دهه فجر، مردم این استان مرزی ما از این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

 

نیروگاهیان

اردکانیان گفت: فقط در بخش شبکه‌های آبیاری و زهکشی که افتتاح می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد؛ یعنی اشتغالزایی این شبکه‌ها و فعال شدن طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در این منطقه چنین ظرفیت قابل ملاحظه‌ای را به شغل پایدار خواهد رساند که قطعا در توسعه روابط تجاری با کشور همسایه هم نقش و اثر قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.
وی افزود:‌ تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب از نمونه‌های حرکت سالم و رو به جلوی طرح‌های توسعه و عمران کشور است. این شاخص بسیار دلگرم‌کننده‌ای نه تنها در کشور که در منطقه و سطح مناطق وسیعی از جهان که مشغول اجرای این طرح‌ها هستند، به‌شمار می‌آید.
اردکانیان گفت:‌ در موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب، جمع‌آوری و تصفیه آن و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی جامعه در بهداشت عمومی و استفاده صحیح از آب است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با احتساب پروژه‌های امروز، جمع پروژه‌های افتتاح شده سال ۹۹ به ۲۱۲ پروژه رسید و تا ۲۵۰ پروژه، ۳۸ پروژه باقی مانده که طبق برنامه تا پایان سال هفته به هفته در مدار بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=41684
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.