6

بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی و سیستم تله‌متری شبکه آب در “جرقویه” اصفهان

  • کد خبر : 31939
  • 19 شهریور 1399 - 17:16
بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی و سیستم تله‌متری شبکه آب در “جرقویه” اصفهان
"جواد اسماعیلی" بهره‌برداری از مخزن دو هزار مترمکعبی در شهر نیک‌آباد را حرکتی موثر به‌منظور توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و تصریح کرد: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و قطعی آب در منطقه داشته و با بهره‌برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکان توزیع می‌شود.

مدیر آبفای جرقویه گفت: با بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی نیک آباد، اجرای سیستم تله‌متری و تله‌کنترل در بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش منطقه کویری جرقویه به‌صورت پایدار تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جواد اسماعیلی” بهره‌برداری از مخزن دو هزار مترمکعبی در شهر نیک‌آباد را حرکتی موثر به‌منظور توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و تصریح کرد: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و قطعی آب در منطقه داشته و با بهره‌برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکان توزیع می‌شود.

نیروگاهیان

وی با اشاره به وجود ۲۳۵ کیلومتر خطوط انتقال آب، اظهار کرد: ۳۷۸ کیلومتر طول شبکه توزیع آب در منطقه جرقویه بوده که با اجرای سیستم تله‌متری و تله‌کنترل این خطوط، آب شرب ۱۹ هزار و ۱۱۹ مشترک در شهرها و روستاهای این منطقه به صورت پایدار تامین می‌شود.
مدیر آبفای جرقویه، سرانه مصرف آب در این منطقه را در سال گذشته ۱۵۴ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ درصد آب شرب این منطقه از طریق پروژه آبرسانی اصفهان تامین شده و ۲ درصد باقی‌مانده نیز با استفاده از چهار حلقه چاه فعال تامین می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به سرانه مخازن شهری در جرقویه عنوان کرد: در چهار شهر منطقه جرقویه ۱۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مکعب و در روستاها نیز ۱۴ باب مخزن با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای منطقه جرقویه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، گفت: سرانه مصرف آب در این منطقه طی سال گذشته ۱۵۴ لیتر در شبانه روز بوده و در سال جاری نیز با شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31939

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.