5
وزیر نیرو خبر داد:

بهره‌برداری از ۸ پروژه بزرگ آبرسانی در کشور تا پایان امسال

  • کد خبر : 34924
  • 12 آبان 1399 - 19:59
بهره‌برداری از ۸ پروژه بزرگ آبرسانی در کشور تا پایان امسال
وزیر نیروگفت: هم‌اکنون ۲۶ میلیارد متر مکعب از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای استفاده استان‌های ساحلی مجوز صادر کردیم.

وزیر نیرو گفت: امسال در برنامه داریم هشت پروژه آبرسانی را به بهره‌برداری برسانیم که آبرسانی به سرخه ششمین پروژه از این مجموعه است و دو پروژه دیگر طبق برنامه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، “رضا اردکانیان” روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی سرخه در بیست و هفتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار داشت: با تلاش موزون و دست‌جمعی همگی است که چنین طرح‌های بزرگی به ثمر می‌رسند.

وی ادامه داد: این طرح در نوع خود ازپروژه‌های بدیع و خاص است. سرعت انجام این طرح را از جمله از بابت یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی داریم که اگر این گونه نبود شرکت توانمند آب و فاضلاب شهری استان تهران نمی‌توانست از برخی مشکلاتی که بر سر راه اجرای چنین پروژه‌ای بود گره‌گشایی کند.

اردکانیان با اشاره به آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه در چارچوب اجرای این پروژه گفت: ما مسئولان و همه تریبون‌داران نباید فراموش کنیم که می‌بایست هموطنان ما همچنان‌که از حقوق مسلم خود بهره‌مند شوند از داشته‌های خود هم لذت ببرند.
وزیر نیرو افزود: امروز در کشور ما صددرصد جمعیت شهری از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخودار است. این نسبت در دنیا به طور متوسط ۹۶ درصد است و چهار درصد از جمعیت شهری دنیا دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار ندارند.
اردکانیان اظهار داشت: در روستاها، امروز با وجود همه فعالیت‌ها و طرح‌هایی که اجرا شده، منابع اختصاصی، سازمان‌های بین‌المللی فعال که کار کردند، دنیا با افتخار اعلام کرد که ما به اهداف بلندی رسیدیم و امروز حدود ۵۳ درصد جمعیت روستایی دنیا به طور متوسط از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردارند که این نسبت در کشور ما بیش از ۸۲ درصد است.
وزیر نیرو اظهار داشت: خوشبختانه، وزارت نیرو از دستگاه‌هایی است که به مدد همکاری مردم، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، حمایت‌های مجلس، پشتیبانی‌های دولت، تاکیدات و راهبری‌های رئیس جمهوری، عنایات و دعای خیر مقام معظم رهبری و اجازات ایشان برای بهره‌مندی از منابع صندوق توسعه ملی طرح‌های زیربنایی آب و برق را به شکل برنامه‌ریزی شده‌ای تحت پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از مهر سال گذشته آغاز کرده است.
وی با اشاره به هدفگذاری بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه بزرگ آب و برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در چارچوب پویش تا پایان امسال گفت: طرح آبرسانی به سرخه یکصد و بیست و پنجمین طرح وعده داده شده در سال ۹۹ است.

نیروگاهیان

وی گفت: یکصد و بیست و پنج پروژه بزرگ دیگر را تا پایان سال باید به مدار بهره‌برداری بیاوریم.
اردکانیان افزود: تا کنون حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ۱۲۵ پروژه سرمایه‌گذاری شده و برای مابقی پروژه‌ها هم اعداد پیش‌بینی شده تدارک خواهد شد.
وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود که ظرفیت‌های بالقوه صنعتی استان سمنان از حیث تامین انرژی مشکلی نداشته باشند.
وی افزود: یک سوم وسعت کشور بهره‌مند از منابع خدادادی از آب چه سطحی و چه زیرزمینی و مابقی جزو مناطق خشک و نیمه خشک است.
وی گفت: ما و همه ارکان وظیفه داریم که این توزیع ناهمگون زمانی و مکانی بارش را به مدد علم و فناوری، تلاش و فعالیت به گونه‌ای مدیریت کنیم که حیات در همه نقاط کشور که شرایط آن فراهم است استمرار داشته باشد.
وزیر نیرو ادامه داد: شهروندان باید به خاطر داشته باشند که به هیچ وجه کوچ‌های جمعیتی را به واسطه نبود آب در یک منطقه برنمی‌تابیم و به هر طریق ممکن آب مورد نیاز تامین خواهد شد.
وی همچین با اشاره به طرح مطالعاتی سازگاری با کم‌آبی در ۱۷ استان کشور گفت: خشکسالی و کم‌آبی همزاد ماست و به جای مقابله با این باید سازگار شویم؛ سازگاری به این معنا که زندگی، توسعه و عمران خود را متناسب با شرایط کم‌آبی کنیم.
وی افزود: با مشارکت همه دستگاه‌ها این طرح برای ۱۰ سال‌ پیش رو طراحی شده و پس از تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، اجرا می‌شود و تمام تخصیص‌های آب از دریا با این پیش‌شرط بوده و استان‌هایی هم هستند که این طرح در آنها نهایی نشده که امید است هر چه زودتر این استان‌ها هم در این دولت طرح‌های خود را به تصویب برسانند.
وی گفت: این نقشه راه تضمینی خواهد بود که وقتی سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفت حیات استمرار یابد، نه این که مشکل کم‌آبی امروز به ۱۰ سال و ۱۵ سال آینده با پیچیدگی‌های بیشتر منتقل شود‌.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶ میلیارد متر مکعب از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای استفاده استان‌های ساحلی مجوز صادر کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=34924
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.