4
در دهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران صورت گرفت؛

بهره‌برداری از۶۸۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در ایلام و کرمانشاه

  • کد خبر : 51711
  • 20 خرداد 1400 - 17:44
بهره‌برداری از۶۸۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در ایلام و کرمانشاه
"حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" صبح امروز پنجشنبه بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری استان‌های ایلام و کرمانشاه را در سطح 6800 هکتار با اعتباری مجموعاً حدود 570 میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری را به بهره‌برداری ‌رساند.

۶۸۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در ایلام و کرمانشاه با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان در دهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی” صبح امروز پنجشنبه بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری استان‌های ایلام و کرمانشاه را در سطح ۶۸۰۰ هکتار با اعتباری مجموعاً حدود ۵۷۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری را به بهره‌برداری ‌رساند.
بر این اساس، اراضی تحت پوشش این بخش طرح گرمسیری شامل ۲۳۷۱ هکتار از اراضی دشت ذهاب جنوبی، ۱۲۵۶ هکتار از اراضی دشت حومه قراویز، ۴۲۳ هکتار از اراضی دشت جگرلوی جنوبی در استان کرمانشاه و  بهبود ۲۷۵۰ هکتار از اراضی دشت کنجانچم در استان ایلام می‌باشند.

 

نیروگاهیان

این گزارش حاکی است که با بهره‌برداری از این بخش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی طرح بزرگ گرمسیری، به‌طور میانگین برای ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت این طرح ملی دارد.
همچنین بهره‌برداری از این طرح عظیم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی به میزان ۷۰ هزار تن انواع گندم، ذرت و صیفی‌جات خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، افزایش محصولات کشاورزی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساکنان منطقه و ثبات و امنیت پایدار در منطقه از اهداف این پروژه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=51711
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.