4

بهره‌مندی ۵۴ هزار مشترک استان گیلان از برق پایدار

  • کد خبر : 61355
  • 25 مهر 1400 - 20:39
بهره‌مندی ۵۴ هزار مشترک استان گیلان از برق پایدار
هنرمند با اشاره به تلاش 11 اکیپ عملیاتی در این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث 2 هزار متر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 2.7 میلیارد ریال در روستای پایین محله چماچاء شهرستان شفت و 1200 متر شبکه مسی فرسوده در روستای بیجار پس شهرستان سنگر با اعتباری معادل 1800 میلیون ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از احداث کابل خودنگهدار در شهرستان شفت و بخش سنگر شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴٫۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمداسماعیل هنرمند” گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای تمامی مشترکان، اصلی‌ترین اولویت این شرکت بوده و در همین راستا نیز جهت افزایش پایداری شبکه‌های برق از ابتدای سال  گذشته طرح بزرگ جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار پس از شناسایی نقاط آلوده، حادثه خیر و قابل بهبود در سطح استان آغاز شد و با اتمام موفقیت آمیز فاز نخست این طرح، فاز دوم آن با جدیت آغاز و در حال اجرا است.
هنرمند با اشاره به تلاش ۱۱ اکیپ عملیاتی در این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث ۲ هزار متر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۲٫۷ میلیارد ریال در روستای پایین محله چماچاء شهرستان شفت و ۱۲۰۰ متر شبکه مسی فرسوده در روستای بیجار پس شهرستان سنگر با اعتباری معادل ۱۸۰۰ میلیون ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به مزایای تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار افزود: برکناری شبکه‌های فرسوده و مقاوم سازی شبکه، کاهش سرقت شبکه‌های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی استان گیلان و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه، افزایش ایمنی در هنگام کار روی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی و راحت‌تر بودن فعالیت‌های مرتبط با استمرار در ارائه سرویس به مشترکان از جمله مزایای انجام این پروژه جهادی است.
وی گفت: در سال گذشته حدود ۴۱ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان شفت با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون بیش از ۳۲ کیلومتر دیگر از شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری حدود ۴۸ میلیارد ریال جایگزین شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه سیمی و فرسوده در بخش سنگر شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال با کابل خودنگهدار معاوضه شده است و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون بالغ بر ۱۵ کیلومتر دیگر از شبکه‌های سیمی فرسوده این بخش با اعتبار ۲۳۰۰ میلیون ریال جایگزین شده اند.
هنرمند در پایان یادآور شد: در سال ۹۹ و در فاز نخست اجرای طرح جهادی ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده سیمی در سطح استان گیلان با صرف هزینه ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کابل خود نگهدار مجهز شد و فاز دوم نیز جهت تبدیل و جایگزینی ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61355
  • نویسنده : حامد رسولی‌نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.