1

بهره برداری از فاز اول نیروگاه خورشیدی مریوان با ظرفیت ۲۲ کیلو وات

  • کد خبر : 29762
  • 07 مرداد 1399 - 14:10
بهره برداری از فاز اول نیروگاه خورشیدی مریوان با ظرفیت ۲۲ کیلو وات
عمليات اجرايي فاز اول نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 22KW به بهره برداري رسيد، لازم به ذكر است اين نيروگاه قابليت ارتقاء تا 245 كيلووات ساعت ظرفيت توليد برق را دارد و در آينده فازهاي بعدي اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از بهره برداری فاز اول نیروگاه خورشیدی این شهرستان با ظرفیت ۲۲ کیلو وات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مرتضی محبتی در تشریح این خبر گفت: عملیات اجرایی فاز اول نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۲KW به بهره برداری رسید، لازم به ذکر است این نیروگاه قابلیت ارتقاء تا ۲۴۵ کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق را دارد و در آینده فازهای بعدی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: فاز اول این پروژه ۶۹ عدد پنل ۳۲۰W ، یک دستگاه اینورتر ۲۰KW ، یک تابلو برق ۱۰۰A و یک عدد کنتور هوشمند با قابلیت سیم کارت، است.
محبتی در ادامه با اشاره به سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه اذعان داشت: سرمایه اولیه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است که امید است با برنامه ریزی مدون و هدفمند به زودی کل پروژه اجرا و به بهره برداری برسد.

نیروگاهیان

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان سخنان خود عنوان کرد: بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی علیرغم افزایش هزینه های اولیه همچنان از طرح های اقتصادی و زودبازده برای سرمایه گذاران می باشد و وزارت نیرو برق تولیدی را بطور تضمینی تا ۲۰ سال خریداری و هزینه برق تولیدی براساس تعرفه و نرخ مصوب محاسبه و ماهیانه به حساب سرمایه گذار واریز می گردد.
لازم به ذکر است انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک به شمار می رود که محیط زیست را آلوده نمی کند، این یک منبع انرژی تجدیدپذیر است و می توان روزانه به طور مستقیم از خورشید استفاده کرد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری روی آن می توان آینده ای بسیار بهتر برای فرزندانمان به ارمغان بیارود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29762

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.