3

بهره برداری از ۱۷ پروژه بزرگ شرکت برق منطقه ای تهران

  • کد خبر : 85871
  • 13 شهریور 1401 - 18:36
بهره برداری از ۱۷ پروژه بزرگ شرکت برق منطقه ای تهران
برق منطقه‌ای تهران در حال حاضر بیش از 8 میلیون مشترک را تحت پوشش خود دارد که در این میان می‌توان به تعداد 41 مشترک فوق‌توزیع نیز از جمله خودروسازی‌ها، شرکت‌های سیمان،مترو، فرودگاه، صنایع فولاد و مراکز حساس نظامی اشاره کرد.

به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در مناطق تحت پوشش پایتخت و دو استان همجوار، بیش از ۱۷ پروژه عظیم خطوط، پست‌های انتقال و فوق توزیع برق با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال در شرکت برق منطقه ای تهران، مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا تابستان را بدون اعمال خاموشی سپری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران، هفته دولت امسال نتایج خوبی در بخش برق به دست آمد، امسال ۱۷ پروژه‌ بزرگ توسعه و احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع در ۳ استان تهران، قم و البرز به منظور تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان در مناطق تحت پوشش مورد بهره برداری قرار گرفت در مدار قرارگرفتن این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال نویدبخش پایداری بیشتر در شبکه برق پایتخت خواهد بود.

هرچند سال‌های گذشته شاهد تابستان‌هایی با اعمال خاموشی در بخش خانگی و خسارات زیادی بودیم؛ به شکلی که حتی به هنگام شیوع کرونا با وجود ضرورت استفاده از دستگاه‌های تنفسی، حتی برق بیمارستان‌ها نیز قطع می‌شد و صدمات جبران ناپذیری به همراه داشت؛ اما با تلاش و مسئولیت پذیری متخصصان ایرانی در کنار کارکنان بلند همت برق منطقه ای تهران، با اقدامات جهادی صورت گرفته از بروز خاموشی های گسترده در دوران اوج بار امسال جلوگیری شد.

از جمله این ۱۷ پروژه می توان به احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت جدید المپیک تهران با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد که ارتقا سطح پایداری و افزایش ظرفیت شبکه برق استان‌های تهران، قم و البرز را به دنبال داشته است.

توسعه و تقویت پست‌های ۲۰/۶۳ کیلوولت در شهریار و شهر قدس با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این شرکت است که کمک، زیادی در جهت قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق توزیع استان البرز ایجاد کرده و علاوه بر آن تامین برق واحد‌های صنعتی و کشاورزی و کاهش تلفات شبکه برق را در پی دارد.

 

 

نیروگاهیان

احداث پست‌های انتقال جدید در شهرک‌های صنعتی فیروزکوه و دماوند با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال برای تامین برق مطمئن و پایدار صنایع این شهرک‌ها یکی دیگر از آن طرح‌ها است.

طرح تقویت و خازن‌گذاری در پست‌های انتقال استان‌های تهران، البرز و قم با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال با هدف کاهش مشکل افت فشار به بهره‌برداری رسیده است.

طرح احداث خط انتقال ۶۳ کیلوولت ورامین، مهر امام رضا (ع) و پاکدشت با مجموع سرمایه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال باهدف پایداری برق استان تهران از دیگر این طرح ها به شمار می اید.

احداث و بهسازی شبکه و توسعه گسترده خطوط انتقال و فوق توزیع در استان‌های تهران،قم و البرز با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال و طرح تقویت خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت تهرانپارس، ازگل با مجموع سرمایه بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال باهدف پایداری شبکه برق برای مشترکان شهر تهران نیز وارد مدار شده است.

برق منطقه‌ای تهران در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مشترک را تحت پوشش خود دارد که در این میان می‌توان به تعداد ۴۱ مشترک فوق‌توزیع نیز از جمله خودروسازی‌ها، شرکت‌های سیمان،مترو، فرودگاه، صنایع فولاد و مراکز حساس نظامی اشاره کرد.

این شرکت با در اختیار داشتن حدود ۲۰ درصد از تاسیسات برق کشور، در حال ارائه بیشترین خدمات با ضریب امنیت بسیار بالا است که نشان دهنده تعهد، تخصص و مسئولیت‌پذیری و شوق خدمت‌رسانی کارکنان این شرکت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85871
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی برق منطقه‌ای تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.