2

بهره برداری از ۲۹۰ میلیارد ریال پروژه در پست‌های برق خوزستان

  • کد خبر : 58763
  • 23 شهریور 1400 - 11:49
بهره برداری از ۲۹۰ میلیارد ریال پروژه در پست‌های برق خوزستان
"محمود دشت بزرگ" اظهار کرد: در پست‌های فوق توزیع گلستان، سپنتا و دانشگاه در کلانشهر اهواز چهار مجموعه بانک خازنی 33 کیلوولت به ظرفیت 19.2 مگاوار احداث و برق‌دار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از بهره برداری از ۵ پروژه بانک خازنی و بی، با ارزش سرمایه گذاری حدود ۲۹۰ میلیارد ریال در پست‌های برق استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود دشت بزرگ” اظهار کرد: در پست‌های فوق توزیع گلستان، سپنتا و دانشگاه در کلانشهر اهواز چهار مجموعه بانک خازنی ۳۳ کیلوولت به ظرفیت ۱۹٫۲ مگاوار احداث و برق‌دار شده است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این بانک‌های خازنی ۸۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: وارد مدار شدن این بانک‌های خازنی باعث تعدیل توان راکتیو و افزایش ضریب قدرت، بهبود ولتاژ شبکه توزیع در مناطق مرتبط و بهبود وضعیت ترانس‌های تحت مراقبت و جلوگیری از تخریب آنها می‌شود.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ولیعصر آبادان، افزود: در این پست یک بی ۱۳۲ کیلوولت جهت اتصال به خط پیروز آبادان احداث و راه اندازی شده و ارزش سرمایه گذاری توسعه پست و احداث یک بی، حدود ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.
به گفته دشت بزرگ افزایش ضریب اطمینان و پایداری بیشتر پست با نصب ۲ بریکر ۱۳۲ کیلوولت جهت ترانس‌های قدرت، ایجاد ظرفیت خط جدید و توسعه شبکه برق جهت استفاده مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی و صنعتی منطقه از جمله اهداف بهره برداری از بی و توسعه پست ولیعصر است.
وی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۶۱۶ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58763
  • نویسنده : حسن دهقاني
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.