1

بهره برداری رسمی از نیروگاه بادی میل نادر در سیستان و بلوچستان/شرق ایران، مستعد تامین برق یک سوم ایران با انرژی باد

  • کد خبر : 133019
  • 19 خرداد 1403 - 16:55
بهره برداری رسمی از نیروگاه بادی میل نادر در سیستان و بلوچستان/شرق ایران، مستعد تامین برق یک سوم ایران با انرژی باد
در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این نیروگاه با ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی با ظرفیت کامل در مدار قرار گرفته است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ساتبا ، در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این نیروگاه با ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی با ظرفیت کامل در مدار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه بادی میل نادر به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در شمال غرب زابل به ظرفیت ۵۰ مگاوات شامل ۲۰ واحد توربین بادی ۲٫۵ مگاواتی با تکنولوژی روز توربین های بادی جهانی و قابل کارکرد در شرایط گرد و غبار و دمای بالا، در سال ۱۳۹۹، آغاز و در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ به شبکه سراسری متصل شد. این نیروگاه به صورت حدودی سالانه ۲۱۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که معادل ۷۰ درصد مصرف برق سه کارخانه سیمان سیستان، خاش و تیس در استان سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار کرد: نیروگاه بادی میل نادر، با ظرفیت حدود ۵۰ مگاوات امروز، پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ به صورت ویدئوکنفرانس توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسمی رسید.
پرنده مطلق، مزایای بهره‌برداری از نیروگاه “میل نادر” زابل در استان سیستان و بلوچستان را برشمرد و اظهار کرد: منطقه میل نادر از زمین‌های همواری برخوردار است و بررسی‌ها نشان می‌دهد منحنی باد در حال وزش در میل نادر در زمان اوج بار مصرف برق کشور یعنی اواسط خرداد تا اواخر شهریور به بالاترین حد ممکن می‌رسد که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز برق منطقه در فصل گرم سال باشد.
وی، منطقه میل نادر را مستعد و پرپتانسیل برای توسعه انرژی بادی در کشور دانست و تصریح کرد: منطقه میل نادر پتانسیل احداث حداقل ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را داراست و در منطقه رامشار نیز فضای خوبی برای توسعه نیروگاه های بادی وجود دارد؛ علاوه بر اینکه باید اذعان کرد که شرق ایران مستعد تامین یک سوم برق ایران با انرژی باد است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133019

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.