2

بهسازی شبکه‌های فرسوده برق ۴۰۰ روستای خراسان رضوی

  • کد خبر : 92722
  • 28 آذر 1401 - 12:43
بهسازی شبکه‌های فرسوده برق ۴۰۰ روستای خراسان رضوی
"محسن ذبیحی" اظهار داشت: سال‌جاری از دو منبع قانونی عوارض برق و مابه التفاوت نرخ انرژی، اجرای طرح‌های مربوط به برق روستایی استان شامل توسعه و بهسازی شبکه‌های برق داخل و خارج روستاها، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق و خانوارهای عشایری تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سال‌جاری از محل اعتبارات ابلاغی شرکت توانیر، برق‌رسانی به ۹ روستای فاقد برق و بهسازی شبکه‌های فرسوده توزیع برق ۴۰۰ روستای این منطقه در قالب طرح بهارستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن ذبیحی” اظهار داشت: سال‌جاری از دو منبع قانونی عوارض برق و مابه التفاوت نرخ انرژی، اجرای طرح‌های مربوط به برق روستایی استان شامل توسعه و بهسازی شبکه‌های برق داخل و خارج روستاها، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق و خانوارهای عشایری تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: میزان اعتبار تامین شده سال‌جاری طرح‌های روستایی و مناطق عشایری استان در مجموع هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که موافقت‌نامه‌ها در این زمینه مبادله شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از دیگر اقداماتی که در قالب طرح بهارستان در استان انجام می‌شود، رفع ولتاژ، جابه جایی پایه‌های واقع شده در معابر روستایی، اصلاح روشنایی معابر، طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و نصب ترانسفورماتور است.

وی بیان کرد: برق‌رسانی به خانوارهای عشایری از طریق تامین سامانه‌های خورشیدی قابل حمل که قابلیت تامین پنج شعله روشنایی برای چادرهای عشایر، شارژ موبایل و چراغ قوه را دارد نیز در حال انجام است.

 

 

نیروگاهیان

ذبیحی به پیشرفت اجرایی طرح‌ها این شرکت از محل اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: طرح‌های حوزه توسعه روستایی ۱۰۰ درصد، طرح بهارستان ۵۷ درصد، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق ۶۱ درصد و طرح‌های حوزه عشایری ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: با جذب کامل اعتبارات سال‌جاری در حوزه روستایی خراسان رضوی، تامین برق ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی جدید روستایی، جابه جایی پنج هزار و ۲۰۰ اصله پایه برق در معابر روستایی، نصب سه هزار و ۷۰۰ دستگاه چراغ ال.ای.دی، رفع افت ولتاژ برق در بیش از ۵۷ روستا با نصب ۶ دستگاه اتو ترانسفورماتور و برق‌رسانی به ۹ روستا و ۷۳۷ خانوار عشایری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: ۷۰ روستای فاقد برق در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۵۰ روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت داشته و فاقد کد آبادی است.

وی ادامه داد: تامین برق ۲۰ روستای دیگر در تعهد شرکت توزیع نیروی برق استان بوده که نحوه برق‌رسانی به آنها از طریق ساخت نیروگاه‌های خورشیدی یا توسعه شبکه برق در آن مناطق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92722
  • نویسنده : سید مجید آزیز
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.