4

بهینه‌سازی ۲۹ دستگاه ترانس خازنی برق با ۳۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان فارس

  • کد خبر : 64837
  • 08 آذر 1400 - 17:45
بهینه‌سازی ۲۹ دستگاه ترانس خازنی برق با ۳۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان فارس
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این پروژه براي نخستين بار در اين شركت انجام شده است، گفت: مزيت CVT در حجم كمتر و ارزانتر بودن آن است ضمن آنكه از آن مي‌توان به عنوان وسيله‌اي در مخابرات شبكه قدرت نيز استفاده كرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی در پی تعمیر و بهینه‌سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی توکلی” با تشرح عملیات انجام شده برای تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: در این عملیات با نظر مهندسان و کارشناسان برق تعدادی از دستگاه‌های یاد شده در پست‌های ۶۶ و ۲۳۰ کیلوولت اسقاط شد تا ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی (CVT)بهینه سازی شود.
توکلی در ادامه افزود: با توجه به صرف هزینه قابل توجه جهت جایگزینی CVT های معیوب و غیر قابل استفاده (اسقاط) با ارائه طرحی ابتکاری نسبت به بازیابی و رفع اشکالات تجهیز مذکور اقدام و پس از انجام تست‌های لازم مجددا آماده بهره برداری و در شبکه مورد استفاده قرار گرفت.

 

نیروگاهیان

وی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث صرفه‌جویی قابل توجه حدود ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی شده که در هزینه‌های تامین کالا و استفاده بهینه از تجهیزات موجود در راستای مدیریت دارایی‌های شرکت برق منطقه‌ای فارس اعمال شده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این پروژه برای نخستین بار در این شرکت انجام شده است، گفت: مزیت CVT در حجم کمتر و ارزانتر بودن آن است ضمن آنکه از آن می‌توان به عنوان وسیله‌ای در مخابرات شبکه قدرت نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=64837
  • نویسنده : محسن جوادی آزاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.