5

بهینه‌سازی پست برق ۲۳۰ کیلوولت شکاره کارون در راستای پایداری شبکه

  • کد خبر : 131082
  • 23 اردیبهشت 1403 - 10:32
بهینه‌سازی پست برق ۲۳۰ کیلوولت شکاره کارون در راستای پایداری شبکه
  معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی پست ۲۳۰ کیلوولت شکاره شهرستان کارون با هدف افزایش پایداری شبکه خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایسنا خوزستان،  معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی پست ۲۳۰ کیلوولت شکاره شهرستان کارون با هدف افزایش پایداری شبکه خبر داد.

علی اصغر خدامراد منگری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت شکاره شهرستان کارون به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر با هدف افزایش ضریب پایداری شبکه و تامین برق بار تابستان ۱۴۰۳ با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیارد ریال بهینه‌سازی شد.

وی افزود: تعویض تابلوی حفاظتی ۲۳۰ کیلوولت ترانسفورماتورهای T۱ و T۲ به همراه رله‌های آن، نصب تابلوی حفاظتی ۲۳۰ کیلوولت جدید به همراه رله‌های آن، جداسازی، جمع‌آوری و تعویض شش دستگاه CT ورودی ۲۳۰ کیلوولت قدیمی ۲ ترانسفورماتور، نصب CT جدید نوترال بر روی ترانسفورماتورها، دمونتاژ کامل تابلوی تغذیه AC و نصب تابلوی جدید به همراه وایرینگ و فیوزها و کلید تغذیه اصلی تابلوی پست از جمله اقداماتی است که برای بهینه‌سازی این پست انجام شده است.

خدامراد منگری ادامه داد: دمونتاژ و تعویض کلیه تابلوهای مارشالینگ فرسوده و قدیمی و اصلاح وایرینگ و نصب تابلوهای جدید واقع در محوطه یارد پست مربوط به CT ورودی ۲۳۰ کیلوولت ترانسفورماتورهای T۱ و T۲،CT  های خروجی ۳۳ کیلوولت، خروجی مصرف داخلی SS۱ و SS۲ و سایر تابلوها به تعداد ۱۴ مورد، تعویض سیم هادی شمش ۳۳ کیلوولت در ۵ نقطه و نصب و سیم‌کشی سیم هادی جدید با مغزی آلومینیوم در بخش‌های ۲۳۰ و ۳۳ کیلوولت از دیگر اقدامات انجام‌شده جهت بهینه‌سازی بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131082

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.