5

به دنبال افزایش سهمیه گاز نیروگاه شازند هستیم/پتروشیمی الوند بر اساس تمام فرآیندهای قانونی شکل‌گرفته

  • کد خبر : 33671
  • 20 مهر 1399 - 16:55
به دنبال افزایش سهمیه گاز نیروگاه شازند هستیم/پتروشیمی الوند بر اساس تمام فرآیندهای قانونی شکل‌گرفته
پتروشیمی الوند به عنوان تولید کننده محصولات مورد نیاز کشور که می تواند در سال صدها میلیون دلار سودآوری داشته باشد، تاسیس خواهد شد.

آقازاده با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای قطع مازوت از سوخت نیروگاه شازند، گفت: مقرر شد طی نامه ای به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، درخواست افزایش سهم گاز تخصیص داده شده به نیروگاه در زمستان امسال را داشته باشیم که نامه آن نوشته شده است و امیدواریم با این افزایش سهم گاز، مازوت را به طور کلی از سوخت این نیروگاه حذف کنیم که این کار در راستای روند کاهش روزهای آلوده در کلانشهر اراک دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از راه دانا به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی سال های گذشته جهت کاهش میزان آلودگی هوای استان و خصوصا کلانشهر اراک، گفت: گزارش های داده شده نشان می‌دهد تلاش مسئولین دستگاه های مختلف و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا، باعث کاهش روزهای آلوده طی سال های گذشته شده است.

وی افزود: کاهش روزهای آلوده در شش ماهه نخست سال، از ۷۵ روز در سال ۹۵ به ۱۳ روز در سال ۹۹ نشان‌دهنده کاری برنامه ریزی شده و عمقی است که امیدواریم با تلاش های مستمر، این روند ادامه دار باشد.

نیروگاهیان

استاندار مرکزی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای قطع مازوت از سوخت نیروگاه شازند، گفت: مقرر شد طی نامه ای به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، درخواست افزایش سهم گاز تخصیص داده شده به نیروگاه در زمستان امسال را داشته باشیم که نامه آن نوشته شده است و امیدواریم با این افزایش سهم گاز، مازوت را به طور کلی از سوخت این نیروگاه حذف کنیم که این کار در راستای روند کاهش روزهای آلوده در کلانشهر اراک دنبال می شود.

وی با اشاره به مباحثی که در مورد پتروشیمی الوند به وجود آمده نیز گفت: این پتروشیمی بر اساس تمام فرآیندهای قانونی شکل گرفته و مجوزهای آن از مراجع مربوطه اخذ شده است. تنها مشکلی که وجود داشت قرارگیری آن در شعاع ۳۰کیلومتری اراک بود که محیط زیست نسبت به این موضوع ایراد گرفته بود. البته این ایراد نسبت به فرآیند تولید نبود و از آن نظر مجوزهای لازم گرفته شده بود.

آقازاده تاکید کرد: ایراد گفته شده هم با درخواست استانداری مرکزی از هیئت دولت و پس از طی مراحل بسیار دشوار و پیچیده نهایتا تایید شد و هیچ نگرانی در مورد مسائل زیست محیطی وجود ندارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پتروشیمی الوند به عنوان تولید کننده محصولات مورد نیاز کشور که می تواند در سال صدها میلیون دلار سودآوری داشته باشد، تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33671

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.