5

بیشترین تعداد پرمصرف‌های آب مربوط به کدام ناحیه پایتخت است؟

  • کد خبر : 95133
  • 02 بهمن 1401 - 1:32
بیشترین تعداد پرمصرف‌های آب مربوط به کدام ناحیه پایتخت است؟
"سید رسول باقری" گفت: سه درصد از مشترکان پایتخت بدمصرف هستند که هشت درصد آب شرب خانگی این کلان‌شهر را مصرف می‌کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۱۳۳ هزار و ۶۸۲ خانوار در شهر تهران بیش از دو برابر الگو و حد مجاز آب مصرف می‌کنند که ناحیه نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف بیشترین تعداد بدمصرف را در خود جای داده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید رسول باقری” گفت: سه درصد از مشترکان پایتخت بدمصرف هستند که هشت درصد آب شرب خانگی این کلان‌شهر را مصرف می‌کنند.

باقری افزود: نواحی دیباجی، آیت‌اله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ اسکان و استقرار مشترک بدمصرف در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر این‌که الگوی مصرف آب در تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است، گفت: مشترکانی که ماهانه بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بدمصرف» محسوب می‌شوند.

به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گروه «بدمصرف‌ها» معادل ۴۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۰۶  مترمکعب آب را در ۹ ماه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف (۱۸ مهرماه) تاکنون، آب حدود ۲۷ هزار خانوار بدمصرف تهرانی (شامل ۲۰ هزار خانوار خانگی و ۷۰۰۰ خانوار غیرخانگی) به صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است.

*۴۰ درصد تهرانی‌ها خوش‌مصرف هستند

باقری افزود: ۴۰ درصد از مشترکان تهرانی خوش‌مصرف هستند و مطابق برآورد ۹ ماهه شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۲۷ درصد حجم آب شرب خانگی پایتخت به این دسته از مشترکان اختصاص یافته است.

مشترکانی که ماهانه ۱۴ مترمکعب و کمتر آب مصرف کنند «خوش‌مصرف» هستند.

 

 

نیروگاهیان

*پرمصرف‌ها ۶۵ درصد از حجم آب شرب پایتخت را مصرف می‌کنند

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران با بیان اینکه دو میلیون و ۳۷۵۵ مشترک پرمصرف آب در تهران وجود دارد، گفت: پرمصرف‌های تهرانی ۵۷ درصد هستند که ۶۵ درصد از حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند.

وی افزود: مطابق قانون مشترکانی که ماهانه تا دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، مشترک «پرمصرف» هستند.

*قطع آب ۷۰۰۰ خانوار غیرخانگی بدمصرف

از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تهرانی، ۷۰۰۰ اشتراک غیرخانگی بدمصرف با ارسال اخطار و اطلاع قبلی با محدودیت موقت قطع آب مواجه شدند.

باقری تاکید کرد: مشترکان غیرخانگی چنانچه بیش از ظرفیت قراردادی خود آب مصرف کنند، مشترک بدمصرف هستند.

باقری با بیان اینکه تاکنون این محدودیت از ۹ تا ۱۱ صبح اعمال می‌شد، افزود: به دلیل بازدارنده و اثربخش نبودن ساعات قطع، از این پس این محدودیت از ساعت ۹ تا ۱۵ و به صورت موقت اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان غیرخانگی آب شامل واحدهای تجاری، صنعتی، اداری، عمومی، نیروهای مسلح، اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و …. هستند که بر اساس نوع کاربری، فعالیت و تعداد افراد به میزان مشخصی مجاز به مصرف آب بوده که به آن ظرفیت قراردادی می‌گویند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=95133
  • نویسنده : رویا مرادی زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.