5
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

بیش از ۱۵۲ هزار قبض برق مشترکان کردستانی مشمول طرح “برق امید” شد

  • کد خبر : 45593
  • 26 اسفند 1399 - 11:45
بیش از ۱۵۲ هزار قبض برق مشترکان کردستانی مشمول طرح “برق امید” شد
"هیوا لهونیان" در تشریح این خبر گفت: طرح "برق امید" از ابتدای آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور اجرا شد که تا کنون بیش از ۱۳ درصد از قبوض برق مشترکان بخش خانگی بر اساس میزان مصرف ماهیانه و صورتحساب صادرشده مشمول تخفیف صددرصدی بهای برق مصرفی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اجرای طرح برق امید در ۵ ماهه اخیر، از تعداد بیش از ۱۵۲ هزار قبض مشترکان برق مشمول این طرح در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” در تشریح این خبر گفت: طرح “برق امید” از ابتدای آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور اجرا شد که تا کنون بیش از ۱۳ درصد از قبوض برق مشترکان بخش خانگی بر اساس میزان مصرف ماهیانه و صورتحساب صادرشده مشمول تخفیف صددرصدی بهای برق مصرفی شدند.
وی در ادامه با اشاره به تعداد قبوض خانگی صادر شده در این بازه زمانی اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد بیش از یک میلیون و ۱۱۷ هزار قبض برق خانگی در استان کردستان صادر شده است که بر اساس طرح برق امید بیش از ۶۰ هزار قبوض کم مصرف شهری و بیش از ۲۳ هزار قبوض کم مصرف روستایی، برق رایگان دریافت نمودند.
لهونیان در ادامه با اشاره به مبلغ قبوض بخشوده شده در بازه اول آبان ماه تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری بیان داشت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال  مبلغ قبوض برق بخشوده شده است و این مهم باعث شده که بیش از ۱۴ میلیون کیلو وات ساعت نیز از انرژی مصرفی برق به نسبت مدت مشابه (در این بازه زمانی) صرفه‌جویی شود.

 

 

نیروگاهیان

وی در ادامه با اشاره به گروه خوش مصرف‌ها افزود: بیش از ۵۲ درصد کل مشترکان (تعداد بیش از  ۵۸۵ هزار قبص مصرفی برق) مشمول گروه خوش مصرف‌ها بوده، تعرفه این گروه از مشترکان بدون تغییر است که البته با اقدامات بهینه سازی می‌توانند در دسته کم مصرف‌ها نیز قرار گیرند.
لهونیان در ادامه سخنان خود به گروه مشترکان پر مصرف اشاره کرد و گفت: تعداد بیش از  ۳۱۲ هزار  قبوض مشترکان استانی در گروه پر مصرف هستند که به آنها فرصت داده می‌شود با بکارگیری آموزش‌های بهینه سازی، خود را به الگوی خوش مصرف‌ها برسانند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به هدف اصلی طرح برق امید گفت: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی در راستای مدیریت مصرف با استفاده از ساز وکارهای تشویقی و بازدارنده به منظور کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق از اهداف اصلی برق امید است.
لازم به ذکر است از قبوض صادرشده برای مشترکان خانگی ۱٫۶ درصد قبوض شامل باغ ویلاها و منازل خالی از سکنه بوده که مشمول طرح مذکور نمی‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=45593
  • نویسنده : هانا نقشبندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.