4

بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 130373
  • 12 اردیبهشت 1403 - 12:51
بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت_ پاد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم. برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این امر زیربنایی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد. با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور افزایش می‌یابد.

خجسته مهر اظهار کرد: در هشت سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین سالانه ۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است در حالی که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶.۳ میلیارد دلار رسیده و در مجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130373

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.