7

بیش از ۲ هزار میلیارد صرف تقویت برق خلخال شد

  • کد خبر : 29955
  • 10 مرداد 1399 - 12:25
بیش از ۲ هزار میلیارد صرف تقویت برق خلخال شد
عملیات اجرایی پروژه احداث سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق این استان در خلخال تکمیل شده و این پروژه بزرگ برق جنوب استان تا پایان تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: برای عملیات اجرایی احداث پروژه پست ۲۳۰ کیلوولتی خلخال و تقویت و ثبات برق این شهرستان بیش از هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا ، حسین قدیمی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی احداث پروژه پست ۲۳۰ به ۶۰ کیلوولتی شهر خلخال افزود: عملیات اجرایی پروژه احداث سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق این استان در خلخال تکمیل شده و این پروژه بزرگ برق جنوب استان تا پایان تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهارداشت: این پست با هدف تامین برق موردنیاز واحدهای صنعتی، تولیدی تجاری بزرگ منطقه احداث و با بهره‌برداری از آن برق موردنیاز و نامحدود سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی و تولیدی این شهرستان تامین می‌شود.

نیروگاهیان

وی گفت: پروژه‌های ایجاد پست ۲۳۰ کیلوولت و نیز خط انتقال ۱۸ کیلومتری جدید از خط انتقال نیروی شهرستان پره‌سر در استان گیلان به این منطقه برای تغذیه پست جدید در حال احداث شهرستان از چهار سال پیش آغاز شده و این پروژه‌ها در مرحله پایانی و آماده شدن برای بهره‌برداری تا پایان تابستان امسال هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: پروژه احداث پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال هم‌اکنون از ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال در حال آماده شدن برای افتتاح است.
او اضافه‌کرد: پروژه احداث خط انتقال جدید برای انرژی‌رسانی به این پست با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و دکل‌های انتقال نیروی آن نصب وکار در مرحله پایانی و تحویل از سوی پیمانکار مجری پروژه به شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل است.

وی گفت: علاوه بر اجرای پروژه پست ۲۳۰ کیلوولتی و خط تغذیه ۱۸ کیلومتری آن ۲ ایستگاه تقلیل فشار ۲۳۰ به ۶۰ کیلوولت و همچنین ۶۰ به ۲۰ کیلوولت با ظرفیت ۱۲۵و ۳۰ مگاوات در حال احداث است و با تکمیل این ایستگاه‌ها همه پروژه‌های برق‌رسانی خلخال بزودی افتتاح خواهد شد.

قدیمی افزود: برای برق‌رسانی به مناطق فاقد برق و پایداری برق شهری روستایی خلخال هم‌اکنون هشت پروژه برق‌رسانی در این شهرستان در حال اجرا است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فرماندار خلخال و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خواستار برق‌رسانی به آخرین روستای باقیمانده و فاقد برق زیر ۱۰ خانواری این شهرستان و همچنین حل مشکل قطعی ناگهانی برق و پیشگیری از خسارات وارده به امکانات برقی مردم شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29955

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.