1

بیش از ۸۰ پنل خورشیدی در فریدن راه اندازی شده است

  • کد خبر : 131240
  • 25 اردیبهشت 1403 - 10:49
بیش از ۸۰ پنل خورشیدی در فریدن راه اندازی شده است
فرماندار در حاشیه بازدید از اجرای طرح پنل خورشیدی در روستای ننادگان که توسط بسیج سازندگی اجرایی شده بود، گفت: بیش از ۸۰ پنل خورشیدی تولیدکننده برق پنج کیلوواتی در شهرستان فریدن از محل تسهیلات حمایتی دولت اجرایی شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی فرمانداری فریدن ، فرماندار در حاشیه بازدید از اجرای طرح پنل خورشیدی در روستای ننادگان که توسط بسیج سازندگی اجرایی شده بود، گفت: بیش از ۸۰ پنل خورشیدی تولیدکننده برق پنج کیلوواتی در شهرستان فریدن از محل تسهیلات حمایتی دولت اجرایی شده است.

عزیزاله عباسی اظهار کرد: این پنل های خورشیدی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاها و شهرهای فریدن در حال اجراء و بهره برداری است.

وی افزود: طبق گزارشی که ارائه شده در سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ بر ۳۵ مورد توسط بسیج سازندگی، ۱۰ مورد توسط کمیته امداد و ۴ مورد نیز توسط بهزیستی متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات یاد شده شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است و برخی در مراحل پایانی اخذ تسهیلات هستند و مابقی پنل های خورشیدی در سال های گذشته اجرایی شده اند که در مدار شبکه توزیع برق قرار گرفتند.

فرماندار فریدن تصریح کرد: نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلفند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستائیان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

عباسی ادامه داد: متقاضیان طرح های پنل خورشیدی می توانند به صورت گروهی نیز در روستاهای خود اقدام به احداث مزارع پنل های خورشیدی داشته باشند و از نظر اقتصادی نیز برای آنها بصرفه است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع تعهد اشتغال دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با اشتغال در سامانه رصد اظهار کرد: طبق آماری که دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بیان کردند، تاکنون ۱۲۲ درصد اشتغال سال ۱۴۰۲ شهرستان محقق شده که ۱۵۶۸ اشتغال در سالی که گذشت ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت افزود: همیاری و کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای مختلف شهرستان موجب شده است تاکنون از اعتبارات اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان را جذب کنیم و گزارش کامل آن را با بسته شدن پرونده اشتغال سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت سال جاری اعلام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131240

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.