3

بیش از ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی در کشور تولید می‌شود

  • کد خبر : 96819
  • 23 بهمن 1401 - 12:30
بیش از ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی در کشور تولید می‌شود
ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به تلاش متخصصان برای آماده سازی واحدهای سیزده گانه، گفت: از ابتدای این فصل از تعمیرات، متخصصان نیروگاه شهید رجایی با انجام بیش از ۷۰ درصد از فعالیت های تعمیراتی، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار به ویژه در پیک تابستان ۱۴۰۲ آماده می کنند.

قطعات و تجهیزات اصلی صنعت تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین با تکیه بر توانمندی های داخلی تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به تلاش متخصصان برای آماده سازی واحدهای سیزده گانه، گفت: از ابتدای این فصل از تعمیرات، متخصصان نیروگاه شهید رجایی با انجام بیش از ۷۰ درصد از فعالیت های تعمیراتی، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار به ویژه در پیک تابستان ۱۴۰۲ آماده می کنند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه با مروری بر دستاوردهای صنعت برق کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، اظهار داشت: از سال ۱۳۵۷ تاکنون، ظرفیت تولید برق در کشور، نزدیک به ۱۳ برابر شده است که این میزان از رشد نشان از توسعه همه جانبه در این صنعت دارد.

وی در ادامه افزود: رشد زیرساخت های صنعت برق در ۴۴ سال گذشته موجب توسعه شبکه برق به تمام نقاط کشور شده است؛ به طوری که اکنون، ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۹ درصد از روستاها از نعمت برق برخوردار شده اند.

موتابها با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان، بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد که این رتبه حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در ۴۴ سال گذشته است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در خصوص توانمندی ایران در ساخت نیروگاه، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تامین نیازمندی های داخلی در این حوزه، توانسته ایم به دانش ساخت نیروگاه دست یابیم که نمونه هایی از این نیروگاه ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه اندازی شده است.

موتابها در ادامه به عبور موفق صنعت تولید برق از پیک تابستان و موفقیت نیروگاه شهید رجایی در کسب رتبه نخست آمادگی تولید در تابستان اشاره و از تمامی کارکنان این نیروگاه به دلیل موفقیت کسب شده، تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96819
  • نویسنده : مهرداد رشتاک
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.