3

تأمین آب ۱۳۳ روستای مازندران در دولت سیزدهم/ بسیج منابع دولتی و خصوصی برای آبرسانی به روستاها

  • کد خبر : 87556
  • 20 مهر 1401 - 0:30
تأمین آب ۱۳۳ روستای مازندران در دولت سیزدهم/ بسیج منابع دولتی و خصوصی برای آبرسانی به روستاها
با اجرای 480 کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه شبکه، حفر و همچنین تجهیز 22 حلقه چاه و احداث مخزن به حجم 3900 متر مکعب، 22500 خانوار با استفاده از اعتبارات قانونی و کمک خیّرین از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی، عملیات اجرایی تأمین کیفی و کمی آب بالغ بر ۲۲۱ روستای مازندران با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی و ظرفیت خیرین در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد برارزاده” به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا طی سال جاری پرداخت و گفت: طرح‌های مهمی با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست اجراست که می‌توان به تأمین آب ۱۲۸ روستا با اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد ریال، بهره‌مندی از ظرفیت خیّرین برای آبرسانی به روستاهای استان شامل آبرسانی به ۷۰ روستا  توسط بنیاد حاج اکبر ابراهیمی، آبرسانی به ۲۳ روستا با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد برکت و همچنین استفاده از طرح شهید سلیمانی در امر آبرسانی به روستاها با اعتبار ۴۴۵۰ میلیارد ریال در قالب احداث ۸۰ هزار متر مکعب مخزن و اجرای خطوط انتقال اشاره کرد.
وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۱۳۳ روستا آبرسانی شده است، افزود: با اجرای ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه شبکه، حفر و همچنین تجهیز ۲۲ حلقه چاه و احداث مخزن به حجم ۳۹۰۰ متر مکعب، ۲۲۵۰۰ خانوار با استفاده از اعتبارات قانونی و کمک خیّرین از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

*افتتاح فاضلاب روستای شورکا جویبار به زودی

برارزاده در ادامه به عملکرد شرکت در بخش فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح فاضلاب روستای شورکای جویبار با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به زودی آغاز می‌شود و دو طرح فاضلاب در روستاهای اوجا محله و موزی بن ساری با اعتبار ۱۵۷ میلیارد ریال شروع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ روستاها در توسعه کشور بیان کرد: روستا نقطه آغازین توسعه، پیشرفت و رفاه است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رویکرد دولت سیزدهم با تدوین احکام و برنامه‌های توسعه‌ای به محرومیت‌زدایی از روستاها توجه ویژه‌ای شده و در گام دوم انقلاب نیز برای توسعه و آبادانی روستاها، اهداف و برنامه‌های مهمی پیش‌بینی شده است.

 

 

نیروگاهیان

*ارتقای خدمات آبرسانی در روستاها زمینه‌ساز مهاجرت معکوس

برارزاده افزود: برای ایجاد ثبات، نشاط و جلوگیری از مهاجرت و نیز زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس انجام خدمات به ویژه در بخش آب از سرفصل‌های مهم ماست و با توجه به حجم بالای انتظارات و توقعات و ضرورت خدمات‌رسانی به جمعیت دائم و شناور یقینا این مهم عزم و عنایت جدی همه مسئولان را می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به سفرهای دلگرم کننده استاندار و همکاران خدوم استانداری به منظور شناخت آسیبها، کاستی‌ها و نقاط قوت گفت: این سفرها و اراده برای رفع مشکلات، موجب فراهم شدن بستر مناسب برای ایجاد برنامه‌های اساسی و تمرکز در راستای رفع کاستی‌ها و پیشبرد اهداف شده است.

*معرفی برنامه های پنج ساله

برارزاده در پایان با اشاره به برنامه پنج ساله شرکت در بخش روستاها تصریح کرد: افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب به میزان ۵۲۳ لیتر در ثانیه، توسعه مخازن ذخیره به میزان ۲۳۴۸۱۰ متر مکعب، احداث و توسعه شبکه آبرسانی به طول ۴۳۵ کیلومتر همچنین بازسازی و اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۱۴۵۰ کیلومتر، واگذاری انشعاب آب به تعداد ۸۷۰۰۰ فقره با اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده به مبلغ ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال از مهمترین برنامه‌های آبفا در پنج سال آینده است که امیدواریم با تلاشهای کارکنان خدوم شرکت و نگاه ویژه‌ای که دولت دارد این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=87556
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.