4

تامین برق دو روستای هرمزگان با انرژی خورشیدی

  • کد خبر : 32940
  • 06 مهر 1399 - 11:20
تامین برق دو روستای هرمزگان با انرژی خورشیدی
براي تامين برق اين روستاها از پنل هاي فتوولتائيك 2500 واتي استفاده شده كه در نوع خود براي نخسين بار در كشور از اين ميزان توان براي تامين برق مناطق روستايي استفاده شده است.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: دو روستای هرمودر بالا و هرمودر پایین از توابع شهرستان بندرعباس با استفاده از انرژی خورشیدی تامین برق شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، مهندس نیما امیرشکاری افزود: برای تامین برق این روستاها از پنل های فتوولتائیک ۲۵۰۰ واتی استفاده شده که در نوع خود برای نخسین بار در کشور از این میزان توان برای تامین برق مناطق روستایی استفاده شده است. به گفته وی، معمولا در سایر نقاط کشور از سیستم های یکهزار وات برای تامین برق روستایی استفاده می شود اما برای نخستین بار در کشور و در استان هرمزگان از سیستم های ۲۵۰۰ وات استفاده شد.

نیروگاهیان

امیرشکاری در رابطه با جزئیات اجرای این طرح گفت: روستای هرمودر بالا ۹ خانوار و هرمودر پایین ۵ خانوار دارد که برای تامین برق این روستاها ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی اظهار داشت: استفاده از برق خورشیدی برای تامین برق روستاهای صعب العبور که از شبکه سراسری فاصله دارند از چند سال قبل در برنامه های شرکت توزیع برق هرمزگان قرار گرفته است. استفاده از این انرژی باعث شده تامین برق روستاهای صعب العبور با سرعث بیشتری انجام شود.
معاون مهندسی شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به مزایای استفاده از سیستم های فتوولتائیک برای تامین برق مناطق روستایی افزود: برای توزیع برق از شبکه سراسری نیاز به احداث شبکه گسترده می باشد که باتوجه به مسافت طولانی برخی روستاهای استان باعث اتلاف در توزیع انرژی می شود. استفاده از پنل های خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه احداث و توسعه شبکه باعث صرفه جویی در نگهداری از تاسیسات برق رسانی می شود. ضمن اینکه انرژی های خورشیدی قابلیت اطمینان شبکه را نیز افزایش می دهد.سیستم ذخیره سازی انرژی در باطری پنل های خورشیدی نیز می تواند برای شب و روزهای بارانی که نور خورشید در دسترس نیست، برق مورد نیاز مشترکین را تامین کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=32940

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.