1
رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه های جنوبی کشور:

تامین آب از منابع داخلی اولویت استان بوشهر است

  • کد خبر : 61910
  • 02 آبان 1400 - 16:43
تامین آب از منابع داخلی اولویت استان بوشهر است
"مهرزاد احسانی" در بازدید از طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر اظهار کرد: موضوع آب در سراسر کشور حائز اهمیت ویژه‌ای است و این اهمیت در استان بوشهر دوچندان بوده، چرا که بارش‌های این استان در بیشتر مقاطع به صورت رگباری و سیلابی است و این آب به سرعت از استان خارج می‌شود.

رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب و تامین آب پایدار از منابع داخلی، از اولویت‌های استان بوشهر است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهرزاد احسانی” در بازدید از طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر اظهار کرد: موضوع آب در سراسر کشور حائز اهمیت ویژه‌ای است و این اهمیت در استان بوشهر دوچندان بوده، چرا که بارش‌های این استان در بیشتر مقاطع به صورت رگباری و سیلابی است و این آب به سرعت از استان خارج می‌شود.
وی افزود: به منظور کنترل و برنامه‌ریزی این سیلاب‌ها، جلوگیری از ورود آن به دریا و تبدیل به آب شرب، کشاورزی و صنعت و همچنین پایداری منافع محیط زیست، تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب به عنوان یک اولویت در استان بوشهر به شمار می‌روند.

 

نیروگاهیان

رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی با اشاره به ضرورت تامین آب شرب پایدار در استان بوشهر گفت: تامین پایدار آب شرب از منابع داخل استان بوشهر نیز در کنار طرح‌های توسعه منابع آب ذکر شده، می‌بایست به عنوان یک اولویت در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد.
احسانی با تاکید بر تاثیر مثبت سدهای خاییز و دشت پلنگ بیان کرد: دو سد خاییز و دشت پلنگ، با توجه به موقعیت قرارگیری و شرایط مناطق پایاب آن، دو سد پر خیر و برکت برای استان بوشهر خواهد بود.
وی اضافه کرد: این دو سد با کنترل سیلاب و رهاسازی به هنگام آن، موجب پایدار سازی کشاورزی در پایین دست و در دو شهرستان تنگستان و دشتی خواهند شد.
احسانی گفت: از دیدگاه کارشناسی، این دو سد بسیار با ارزش بوده و امیدواریم به‌زودی مردم از خدمات این طرح‌ها حداکثر بهره را ببرند‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61910
  • نویسنده : محمدرضا جهانشاهی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.