7
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد:

تامین آب شرب ۱۴ شهر استان قزوین با انتقال آب از سد طالقان/ رفع مشکل آب شرب جنوب استان با تکمیل سد بالاخانلو

  • کد خبر : 58390
  • 17 شهریور 1400 - 18:47
تامین آب شرب ۱۴ شهر استان قزوین با انتقال آب از سد طالقان/ رفع مشکل آب شرب جنوب استان با تکمیل سد بالاخانلو
"یداله ملکی" در بازدید مشترک با بازرس کل استان از پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی و مهم استان انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب 14 شهر و 194 روستای استان قزوین است که مطالعات اولیه آن در سال 80 آغاز و در سال 90 نهایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در ماه‌های آینده شاهد جشن آبرسانی به آبیک خواهیم بود و پس از آن ادامه عملیات اجرایی جهت آبرسانی به ۱۳ شهر و ۱۹۴ روستای استان کلید خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یداله ملکی” در بازدید مشترک با بازرس کل استان از پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی و مهم استان انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین است که مطالعات اولیه آن در سال ۸۰ آغاز و در سال ۹۰ نهایی شد.
وی اضافه کرد: با همکاری استاندار و نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک در وزارت نیرو جهت جذب اعتبارات مورد نیاز مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت که بر همین اساس در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد و توانستیم به‌سرعت قرارداد خرید لوله‌ها را منعقد کرده و وارد فاز عملیاتی شویم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: در صورت تامین ۱۳۰۰ میلیارد ریال و تزریق آن به پروژه فاز اول این پروژه مهم یعنی انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تکمیل می‌‎شود و مردم نجیب این شهرستان از آب شرب گوارا و بهداشتی برخوردار خواهند شد و یکی از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان برآورده می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: در ماه‌های آینده شاهد جشن آبرسانی به آبیک خواهیم بود و پس از آن ادامه عملیات اجرایی جهت آبرسانی به ۱۳ شهر و ۱۹۴ روستای استان کلید خواهد خورد.

 

نیروگاهیان

*رفع مشکل آب شرب جنوب استان قزوین با تکمیل سد بالاخانلو
“یداله ملکی” با اشاره به روند اجرایی پروژه احداث سد مخزنی بالاخانلو اظهار کرد: سال ۹۸ شرایط این پروژه مهم بسیار سخت و بحرانی بود ولی با همکاری همه جانبه کارفرما، مشاور و پیمانکار و با پیگیری‌های به‌عمل آمده خوشبختانه در حال حاضر از آن شرایط خارج شدیم و در ادامه نیز باید بتوانیم با حل موانع پیش رو هرچه سریع‌تر شرایط آبگیری اولیه این سد را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اعتبارات و میزان تخصیص منابع مالی به این پروژه تصریح کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های به‌عمل آمده حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق مالی شد و در سال جاری نیز تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر به پروژه تزریق مالی شده که امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم جهت تسریع در فرآیند اجرایی پروژه منابع مالی دیگر را نیز در اختیار پروژه قرار دهیم، چرا که یکی از مهم‌ترین دلایل عقب افتادگی این پروژه عدم تخصیص به موقع منابع مالی بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تغییر نرخ ارز و تورم ناشی از تحریم‌های ظالمانه در کنار تغییر نحوه پرداخت‌ها از حالت نقدی به اوراق خزانه موجب طولانی‌تر شدن زمان اجرایی پروژه و در نتیجه بالا رفتن هزینه‌ها شده و از آنجایی که پرداخت حق و حقوق پیمانکار در چارچوب قوانین و مقررات برای ما یک اصل مهم تلقی می‌شود، لذا به دنبال آن هستیم تا با کمک مشاور و پیمانکار پروژه به یک راه‌حل مشارکتی دست یابیم.
ملکی در پایان اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از آنجایی که این سد تامین کننده آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان است، به دنبال آن هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر با تکمیل این پروژه مهم مشکلات آب شرب جنوب استان را حل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58390
  • نویسنده : فراس خواجوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.