5

تامین آب مشهد از محل سد دوستی به کمتر از ۳۰ درصد رسید

  • کد خبر : 88872
  • 09 آبان 1401 - 3:16
تامین آب مشهد از محل سد دوستی به کمتر از ۳۰ درصد رسید
"حسین اسماعیلیان" با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۹ درصد از حجم ذخیره سد دوستی آب دارد، افزود: با توجه به اینکه در شرایط کم‌آبی قرار داریم، حجم برداشت آب از سدها و بویژه سد دوستی را به حداقل رسانده‌‌ایم تا از این ظرفیت بتوانیم در شرایط پیک مصرف و حادتر استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تامین آب مشهد از محل سد دوستی در گذشته بیش از ۵۰ درصد بود که این میزان با توجه به کاهش بارندگی‌ها، اکنون به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اسماعیلیان” با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۹ درصد از حجم ذخیره سد دوستی آب دارد، افزود: با توجه به اینکه در شرایط کم‌آبی قرار داریم، حجم برداشت آب از سدها و بویژه سد دوستی را به حداقل رسانده‌‌ایم تا از این ظرفیت بتوانیم در شرایط پیک مصرف و حادتر استفاده کنیم.

اسماعیلیان ادامه داد: منابع آب موجود به روش‌های مختلف مدیریت می‌شود تا ذخایر آبی به گونه‌ای حفظ شوند که تا چند ماه آینده قابل استفاده باشند.

وی اضافه کرد: در ۲ سال آبی گذشته، مشهد و استان در وضعیت خشکسالی شدید قرار داشت، در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ میانگین بارندگی نسبت به دوره بلند‌مدت ۶۰ درصد کاهش داشت و بدترین خشکسالی  در ۵۰ سال گذشته را تجربه کردیم.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نیز میزان بارندگی نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته، این در شرایطی است که در مشهد بخش قابل توجهی از منابع آبی از طریق منابع سطحی تامین می‌شود و کاهش بارندگی‌ها تاثیر سریعی در آورد سدها دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در ۲ سال گذشته از ذخایر قبلی موجود در سدها استفاده شد، به همین دلیل ذخایر سدهای مشهد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد:  بارندگی‌ها در سال جاری به میزان مناسب باشد و شاهد افزایش حجم سدها باشیم.

اسماعیلیان در پایان تاکید کرد: شهروندان نیز با رعایت مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب در عبور از شرایط تنش آبی یاریگر باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=88872
  • نویسنده : محمدرضا برازنده‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.