5

تامین آب پایدار برای کشاورزان سه دشت ایلام از سد کرخه

  • کد خبر : 23411
  • 12 اردیبهشت 1399 - 15:06
تامین آب پایدار برای کشاورزان سه دشت ایلام از سد کرخه
تقی‌زاده خامسی گفت: آب این منطقه شامل «دشت عباس»، «عین خوش» و «دشت فکه» از سد کرخه تامین خواهد شد؛ سد کرخه بزرگترین سد ایران با دریاچه‌‌ای حدود 5.7 میلیارد متر مکعب است که ۹۰ درصد مخزن آن پر از آب است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو از تامین آب پایدار برای کشاورزان استان ایلام در مناطق «دشت عباس»، «عین خوش» و «دشت فکه» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “قاسم تقی‌زاده خامسی” روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی در دشت فکه استان ایلام که در دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اشتغالزایی ناشی از اجرای این طرح را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به سه بخش مهم در استان ایلام شامل «دشت عباس»، «عین خوش» و «دشت فکه» اظهار کرد: دو مورد پیشتر و در سال‌های ۸۵ و عمدتا” ۹۴ افتتاح شده و امروز ۲۲ هزار هکتار دیگر آبیاری خواهد شد که ۱۶ هزار هکتار به صورت بارانی و بقیه به صورت قطره‌‌ای است.

نیروگاهیان

تقی‌زاده خامسی گفت: آب این منطقه از سد کرخه تامین خواهد شد؛ سد کرخه بزرگترین سد ایران با دریاچه‌‌ای حدود ۵٫۷ میلیارد متر مکعب است که ۹۰ درصد مخزن آن پر از آب است.
وی یادآوری کرد: آب توسط یک تونل ۶ کیلومتری با دو تونل ۱۵ کیلومتری به دشت عباس و دشت عین خوش می‌رود و تونلی که امروز افتتاح می‌شود یک تونل ۳۹ کیلومتری ذوزنقه‌‌ای با کف سه متر است که آب را برای ۲۲ هزار هکتار اراضی انتقال می‌دهد.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: حدودا” ۲۰۰ کیلومتر لوله «جی. آر. پی» و پلی اتیلن در این پروژه کار شده و ۱۹۸ کیلومتر جاده سرویس و جاده اصلی احداث شده است که کار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23411

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.