5
سخنگوی صنعت برق مطرح کرد:

تامین برق پایدار با همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف

  • کد خبر : 78368
  • 12 خرداد 1401 - 17:44
تامین برق پایدار با همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف
اگر هموطنان در مراجعه به اداره، بانک یا نهادی با مصرف بیش از حد برق و سرمایش مواجه شدند از طریق شماره تلفن 121 اطلاع دهند.

سخنگوی صنعت برق با تشریح طرح‌های تشویقی تابستان امسال، از مشترکان خانگی خواست تا با همکاری در کاهش مصرف خود، به تامین برق مطمئن و پایدار کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” با اعلام این خبر افزود: با توجه به تبصره‌ای که در بودجه دیده شد، متناسب با آن تعداد مشترکان پرمصرف کاهش پیدا کرده و جزو مشترکان خوش مصرف شده و تعدادی هم به مشترکان کم مصرف تبدیل شدند که البته با طرح‌های تشویقی به این تعداد افزوده خواهد شد.
وی افرود: مشترکانی که نسبت به سال گذشته مصرف بی‌رویه برق داشته باشند، منجر به افزایش صورتحساب خواهد شد که در صورت ادامه داشتن این افزایش، محاسبه صورتحساب به روش افزایش پلکانی انجام می‌شود.
رجبی مشهدی ادامه داد: مهم‌تر از افزایش صورتحساب، تامین برق سایر مشترکان است که در تابستان با تولید حداکثری نیروگاه‌ها و بیشترین میزان بار یا مصرف شبکه‌ها تامین می‌شود، بنابراین از مشترکان می‌خواهیم تا با چند راهکار ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷)، خاموش کردن یک کولر اضافه، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، در تامین برق همه مشترکان کشور مشارکت کنند.
وی در خصوص مشترکان کم مصرف زیر ۵۰ درصدی گفت: مشترکانی که مصرف برق شان کمتر از ۵۰ درصد یا کمتر بوده و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی باشند قبض برق شان رایگان خواهد بود.

 

نیروگاهیان

رجبی مشهدی در خصوص ناترازی تولید و مصرف افزود: در حال حاضر قبض‌ها یارانه‌ای بوده و ۷۵ درصد از مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف هستند و این مشترکان ۵۰ درصد میزان مصرف برق خانگی را دارند که ۲۵ درصد دیگر ۵۰ درصد را مصرف می‌کنند، به عبارتی یک چهارم مشترکان خانگی به اندازه آن ۷۵ درصد یا سه چهارم باقیمانده برق مصرف می‌کنند یعنی مشترکان پرمصرف بیشتر برق مصرف می‌کنند.
به گفته وی، قطعا هموطنان مانند همیشه توصیه ها را جدی گرفته و کمال همکاری و همیاری را با صنعت برق خواهند داشت.
وی به تشریح طرح‌های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال پرداخت و گفت: در کنار این موارد امسال تشویق‌های خوبی نیز برای کاهش مصرف درنظر گرفته‌ایم. به طوری که اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برقش رایگان خواهد شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار می‌شود.
وی در پایان به برنامه‌ریزی و کنترل از داه دور دستگاه‌های سرمایشی ادارات اشاره کرد و گفت: اگر هموطنان در مراجعه به اداره، بانک یا نهادی با مصرف بیش از حد برق و سرمایش مواجه شدند از طریق شماره تلفن۱۲۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78368
  • نویسنده : نرگس موسوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.