0
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:

تامین برق کشاورزی مرکزی با احداث نیروگاه خورشیدی

  • کد خبر : 132447
  • 12 خرداد 1403 - 12:06
تامین برق کشاورزی مرکزی با احداث نیروگاه خورشیدی
محمود محمودی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تامین بیش از ۵۰۰ کیلووات برق موتور پمپ‌های کشاورزی استان مرکزی با احداث پنج نیروگاه خورشیدی در راستای اجرای طرح «نهضت تولید محصول سبز با برق سبز» محقق شد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دیار آفتاب ؛ محمود محمودی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تامین بیش از ۵۰۰ کیلووات برق موتور پمپ‌های کشاورزی استان مرکزی با احداث پنج نیروگاه خورشیدی در راستای اجرای طرح «نهضت تولید محصول سبز با برق سبز» محقق شد که از این تعداد چهار مزرعه در شهرستان ساوه و یک مزرعه در اراک واقع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: عدم قطع برق موتور پمپهای کشاورزی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی جهت مدیریت مصرف با تامین برق از تجدیدپذیرها است یکی از مشوق‌های در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو است.

وی بیان کرد: کشاورزانی که دارای پست اختصاصی هستند و در صورت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق از طریق احداث و بهره برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) با ظرفیت ۸۰ درصد دیماند مصرفی چاه کشاورزی و با احداث نیروگاه، برق مصرفی خود را تامین کنند از کل محدودیت‌های مدیریت بار (از ابتدای خرداد تا پایان شهریور) از شمول برنامه‌های مدیریت بار خارج خواهند شد.

محمودی گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی در صنایع کشاورزی و دامداری مانند گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، علاوه بر تامین برق، به افزایش راندمان مصرف آب و استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی، کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: در راستای دستیابی به توسعه پایدار، کشاورزان و دامداران در بسیاری از موارد می‌توانند برق نیز تولید کنند و این موضوع با نصب سامانه‌های خورشیدی بر روی زمین کشاورزی یا سقف گلخانه و دامداری و به طرق مختلف قابل انجام است. کشاورزان و دامداران می‌توانند، با فروش برق تولیدشده به وزارت نیرو (ساتبا)، علاوه بر بهره‌وری بیشتر و حفظ محیط‌زیست، موجب درآمدزایی بیشتر زمین‌های خود شوند.

محمودی بیان کرد: این فرصت در بسیاری از کشورهای دنیا آزموده شده است و هم‌زمان با تولید برق پاک، شرایط اصلاح برخی از عوامل زیست‌محیطی از جمله کاهش آلودگی هوا، کنترل فرسایش خاک و تثبیت آن نیز به وجود خواهد آمد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132447

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.